یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر به صورت کارشناسی و با عدد و رقم و با آمار بخواهند پای میز محاکمه بیایند در قالب کارشناسی می‌شود ثابت کرد دولت و مجلس تا این لحظه در بهبود زندگی مردم موفق نبوده‌اند.

مهدی آیتی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص این‌که مجلس یازدهم برخلاف آنچه که نمایندگانش در زمان تبلیغات انتخابات شعار دادند که برای حل مسائل و مشکلات معیشتی به این دوره از انتخابات ورود کرده‌اند اما در عمل هیچ اقدام مثبتی انجام نداده‌اند و علیرغم این‌که مدعی هستند انقلابی عمل می‌کنند نه تنها کاری نکردند بلکه با طرح‌هایی مانند «طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی» دست به نقض حقوق شهروندی زده‌ است، گفت: از نگاه کارشناسی و با پرهیز از تعصبات جناحی و سیاسی با عدد و رقم در چهار بخش سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می‌توان ثابت کرد مجلس یازدهم بسیار ناموفق بوده است و فقط در این مدت علیه دولت آقای روحانی حرف زده و عمل کرده است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همین خطری که مجلس را در حال حاضر تهدید می‌کند، دولت را هم تهدید می‌کند، یعنی آقای رئیسی هم در همین مدتی که آمده نتوانسته جلوی گرانی، تورم، ناامنی و بسیاری از موارد را بگیرد.

وی ادامه داد: امروز در کشور شاهد هستیم رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه سخنرانی می‌کنند به بازدیدهای استانی و شهرستانی می‌روند در حالی که مشکلات با سفر کردن و گفتار درمانی حل نمی‌شود چرا که اگر با سخنرانی مشکلات حل می‌شد؛ آقایان احمدی‌نژاد و روحانی از این آقایان سخنران‌تر بودند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: همه مسئولان ما تصور می‌کنند با سخنرانی و یا بازدیدهای استانی می‌توانند مشکلات را حل و مرتفع کنند درحالی که همین بازدیدهای استانی خودش می‌تواند موجب نارضایی در آینده شود زیرا هنگامی که مسئولان به استان‌ها می‌روند به مردم وعده‌هایی می‌دهند که نمی‌توانند به آن عمل و مشکلات را حل کنند و همین امر خودش باعث نارضایتی عمومی می‌شود. بنابراین آن چیزی که می‌شود به صورت کارشناسی، مهندسی و با عدد و رقم با آمار و ارقام نشان داد این است که مجلس یازدهم و دولت سیزدهم چشم انداز روشنی برای افزایش سطح رفاه، آسایش، پیشرفت، توسعه و بهتر شدن اوضاع ممکلت ندارند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد در ممکلت بخش‌های سیاسی و اقتصادی فعال  شوند و توسعه پیدا کنند که ما هم در داخل و هم در خارج وضعیت بهتری پیدا کنیم و به عنوان یک کشور موفق جلوه کنیم هیچ راهی جز این نداریم که تعاملات مثبت خودمان را با کشورهای دنیا علی الخصوص با همسایه‌ها گسترش دهیم.

آیتی گفت: امروز نفت‌مان را نمی‌خرند، بانک‌های جهانی روابط و مراودات پولی و ارزی با ایران ندارند و ما در حال حاضر در تحریم شدید سیاسی و اقتصادی قرار داریم و حتی برای مسائل نظامی، صنعت  حمل و نقل هوایی و سرمایه گذاری خارجی در کشور مشکل داریم و گرفتار کوچه بن‌بست و انسداد سیاسی و اقتصادی شده‌ایم و قطعاً مشکلاتی که در کشور داریم با سخنرانی و شعار و گناه را  به گردن دولت‌های قبلی انداختن حل نمی‌شود، حتی با وجود این‌که آقای قالیباف و نمایندگان مجلس نطق‌های آتشین کنند و از تریبون خودشان فریاد بزنند تمام این گرفتاری‌ها و بدبختی‌ها متعلق دولت‌های گذشته است.

وی با بیان این‌که آقایان دقت کنند مردم به خوبی متوجه شرایط می‌شوند و می‌فهمند مجلس و دولت فعلی هیچ یک از گره‌های مهم کشور را نتوانسته‌اند باز کنند، گفت: مردم صبح به صبح به سرکار و بازار می‌روند با چشم باز و گوش باز می‌بینند و می‌شنوند که قیمت‌ها هر روز سرسام‌آورتر می‌شود، بیکاری روزبه‌روز گسترش پیدا می‌کند، کسب‌و‌کار هر روز خراب‌تر می‌شود، جوانان تحصیلکرده بیکار هر روز تعدادشان افزایش می‌یابد و حتی امنیت کاری و حقوق شهروندی بهتر نشده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا زندانیان سیاسی وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند؟ آیا مطبوعات و رسانه‌ها آزادی بیشتری پیدا کرده‌اند؟ نهادهای مدنی، فضای مجازی، اینترنت و همه نمادهای رسانه عمومی وضع بهتری پیدا کرده‌اند؟ صداوسیمای ما صداوسیمای ملی شده است تا مردم طرفداراش باشند؟ مشاهده می‌کنیم در هیچ بخشی مجلس و دولت هنوز نتوانسته‌اند باعث چند درجه بهبود در وضعیت مردم و رضایت‌مندی عمومی در بین مردم شوند اما در عوض مشاهده می‌کنیم آقایان  بیشتر وقت خود را صرف سخنرانی، شعار دادن و سفرهای استانی می‌کنند که در آینده باعث نارضایتی عمومی خواهد شد.

وی ادامه داد: آقای قالیباف بارها در سخنرانی‌ها گفته مدیریت در کشور ما خراب است؛ اتفاقا از وقتی که این‌ها آمدند مدیریت بدتر شده که بهتر نشده است اما این جریان سوار بر این موج شده‌اند که گناه را بر گردن گذشتگان بندازند که این بهترین راه فرار به جلو است.این فعال سیاسی با تاکید بر این که دولت و مجلس می‌دانند آمریکا و اروپا چه تحریم‌های کشنده‌ای علیه ما وضع کرده‌اند، گفت: با تحریم‌هایی که وضع شده است هیچ حرکت سیاسی و اقتصادی در سطح جهان که هیچ در سطح خاورمیانه هم نمی‌توانیم انجام دهیم و مجلس و دولت به جای رفع آن‌ها با بهانه‌جویی و فرافکنی می‌خواهند فرار رو به جلو انجام دهند و تمام گناهان را به گردن مدیران سابق بی‌اندازد که این بهترین شگرد برای فریب مردم و فرار کردن از مسئولیت است، درحالی که اگر به صورت کارشناسی و با عدد و رقم و با آمار بخواهند پای میز محاکمه بیایند در قالب کارشناسی می‌شود ثابت کرد دولت و مجلس تا این لحظه موفق نبوده است.