معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان، گفت: به آقای رئیسی توصیه می‌کنم از وزرایی استفاده کند که در کنار تخصص، تعهد، کارآمدی و دانش کافی، دغدغه مردم داشته باشند، متعهد به مردم باشند و به حقوق اساسی مردم احترام بگذارند.

محمدحسین شیخ‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری، ضمن آرزوی توفیق برای وی به عنوان منتخب مردمِ ایران، گفت: امیدوارم با تشکیل دولتی ملی و با استفاده از تمام توان کارشناسی نخبگان کشور، فارغ از نگاه جناحی و سیاسی، شاهد حرکت به سمت کاهش دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی مردم و کاهش فساد و بی‌عدالتی باشیم.

وی در خصوص بحران‌های پیش روی دولت سیزدهم گفت: ورشکستی‌ صندوق‌های بازنشستگی، نظام بانکی، بیکاری جوانان و قشر تحصیل‌کرده، آب و تغییرات اقلیمی، نابرابری، تبعیض گسترده و فاصله شدید طبقاتی مهمترین چالش‌هایی‌اند که اقتصاد، سلامت و زندگی مردم ایران را درگیر خود کرده‌ است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان در ادامه خاطرنشان کرد: گلایه‌ها و نقدهای متعددی نسبت به عملکرد دولت دوازدهم مطرح است که باید در فرصت مناسب به آسیب‌شناسی آن بپردازیم، یکی از اشکالات اساسی رئیس دولت دوازدهم، حلقه بسیار بسته‌ مشورتی و عدم توجه به نظرات کارشناسی دلسوزان کشور بود. امیدوارم در دولت سیزدهم به نظرات متخصصان، دلسوزان و کارشناسان کشور توجه کافی شود.

وی با اشاره به برخی ضرورت‌های کابینه سیزدهم گفت: به آقای رئیسی توصیه می‌کنم از وزرایی استفاده کنند که در کنار تخصص، تعهد، کارآمدی و دانش کافی، دغدغه مردم داشته باشند، متعهد به مردم باشند و به حقوق اساسی مردم احترام بگذارند.

شیخ‌محمدی اظهار داشت: امروز همه وظیفه ‌داریم دولتِ منتخب را کمک کنیم. امیدوارم در دولت سیزدهم با پیگیری و تلاش حجت‌الاسلام رئیسی گام‌های خوبی برای رفع دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی مردم، فقرزدایی، پاسداشت حقوق شهروندی مردم، حاکمیت قانون، اجرای عدالت اجتماعی، کاهش فساد و بی‌عدالتی و تقویت فضای کنشگری سیاسی ـ اجتماعی در داخل کشور برداشته شود.

ما هم تا حد توان عملکرد دولت سیزدهم را با نگاه نقادانه رصد خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم طرح‌ها، برنامه‌ها و پیشنهادهای خود را با هدف تحقق حکمرانی خوب و ارتقای کارآمدی در اختیار دولت قرار دهیم.