نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شفاف‌سازی باید یک کار ارزشمند، کارساز و کارگشا باشد نه این‌که ابزاری در دست سیاستمداران باشد که هر موقع بخواهند از استفاده کنند و هر زمان نخواستند آن را به محاق ببرند.

به گزارش ایلنا، مهدی شیخ درباره تأیید مجلس یازدهم بر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت روی محرمانه و امنیتی‌ماندن اموال مقامات و مسئولان آن هم درحالی که نمایندگان این مجلس با شعار شفافیت رأی گرفتند، گفت: موضوع اینکه مسئولان  باید اموال خودشان را به رئیس قوه قضاییه بدهند یک بحث است، اما درباره اینکه منظورشان از مسئولان چه کسانی است باید گفت اگر روسای قوا و مسئولان نهادها هستند که از اول اینگونه بوده است یعنی باید اموال آنان دست رئیس قوه قضائیه محرمانه می‌ماند و نیازی به تصویب نداشت.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم درباره این‌که این قانون برای اموال نمایندگان هم اعمال می‌شود، بیان کرد: بله این قانون برای نمایندگان هم بود، در واقع مسئولانی که در قانون تعریف شده‌اند، باید لیست اموالشان را به رئیس قوه قضاییه بدهند و او هم باید دارایی‌های این افراد را در اول و آخر مسئولیت‌شان بررسی کند. این اموال دست خود رئیس قوه می‌ماند و کسی هم نباید اط آن اطلاع می‌داشت.