دبیرکل جامعه زینب (س) خطاب به رئیس‌جمهور تاکید کرد: آقای رئیسی! در انتصابات باقی مانده شایسته‌سالاری را جایگزین مردسالاری، پدرسالاری و رانت‌سالاری قرار دهید. کاش در قبال سهم ۵۵ درصدی مدیران دولت احمدی‌نژاد در کابینه، وزیر زن هم داشته باشید. به گزارش ایلنا، اعظم حاجی عباسی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به معرفی نشدن وزیر آموزش و پرورش چه اندازه احتمال می‌دهید یا امیدوار هستید که وزیر احتمالی این وزارتخانه از میان زنان انتخاب شود؟» گفت: با معرفی کابینه مشخص شد که زنان جایی در میان وزرا ندارند و قابل پیش‌بینی بود که اینگونه خواهد شد؛ چراکه در دوران پیش از انتخابات و تبلیغات انتخاباتی علیرغم درخواست جامعه زینب(س) جهت دیداری با کاندیدای مورد حمایت خود (جناب آقای رئیسی) و طرح مسائل و مطالبات زنان و ارائه نظرات، راهکارها و دغدغه‌های زنان این امکان فراهم نشد، البته این تقصیر متوجه کسانی است که مسئولیت ستادهای ایشان را برعهده داشتند. در حالیکه این رویه معمول بوده که کاندیداهای ریاست‌جمهوری حتما نشست اختصاصی با فعالان امور زنان و احزاب زنان در ادوار گذشته داشتند. وی ادامه داد: با این حال و علیرغم از دست رفتن فرصت‌ها، در فرصت باقی مانده امید آن داریم با توجه به اهمیت وزارت آموزش و پرورش و حساسیت این وزارتخانه مهم که سرنوشت‌ساز بوده و آینده کشور را رقم می‌زند و نسل آینده را تربیت می‌کند، از ظرفیت بانوان بهره‌مند شده و وزارت آموزش و پرورش را به یک بانوی شایسته، فرهیخته، توانمند، آزاده و انقلابی بسپارند. زنان در امر آموزش و پرورش مهارت بیشتری دارند همانگونه که در خانواده بیشترین نقش را ایفا می‌کنند.

دبیر کل جامعه زینب همچنین، در پاسخ به این پرسش که «لایحه منع خشونت علیه زنان در پیچ و خم رسیدگی‌هاست و تکلیف آن مشخص نیست؛ به نظر شما تصویب و اجرای آن چه اندازه الزامی و ضرورری است؟» اظهار کرد: مسلما تصویب و اجرای این لایحه می‌تواند در کاهش اعمال خشونت بر زنان موثر باشد و تصویب و اجرای آن مطالبه ما هم هست اما فرهنگ‌سازی و سوق دادن جامعه به سمت اخلاق‌مداری می‌تواند عنصر بسیار لازم، موثر و مکمل برای این لایحه باشد. وی تصریح کرد: خشونت علیه زنان یک مسئله جهانی است و با اعمال قانون می‌شود تا حدودی از خشونت‌های علنی پیشگیری کرد اما از طریق فرهنگ و مجرای قانون می‌توان آن را به حداقل ممکن رساند. نهادهای فرهنگی و معاونت امور بانوان در مورد پیشگیری و کنترل خشونت علیه زنان، می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

حاجی عباسی در پاسخ به این پرسش که «در مجموع چه پیش‌بینی از رویکرد دولت نسبت به مساله زنان دارید؟ و اینکه تاکنون برای مشورت و نظرخواهی درخصوص مباحث کارشناسی حوزه زنان به معاونت امور زنان دعوت شده‌اید؟»، اظهار داشت: در بحث دعوت برای مباحث کارشناسی در حوزه زنان به معاونت امور زنان، دو تن از اعضای شورای مرکزی در جلساتی شرکت کردند اما بیشتر جنبه نمایشی داشته و جلسات مفید و تخصصی فعلا برگزار نشده است. اما با انعطافی که از خانم خزعلی در ابتدای کار مشاهده کردیم و با خوش‌بینی نسبت به ایشان امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق رقم بخورد و موضوعات زنان به صورت تخصصی و با در نظر گرفتن اولویت‌ها مورد بررسی قرار گرفته و در پایان این دوره شاهد حل بخشی از مشکلات زنان باشیم.