یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به هیچ وجه امکان ندارد اصلاح طلبی در کابینه آقای رئیسی باشد و اگر هم چنین اتفاقی بیفتد بهترین فرد مورد نیاز کشور آقای ظریف است که مذاکرات مهم وین را پیش می‌برد؛ اگر رئیسی آمد ظریف را انتخاب کرد آن وقت می‌گوییم کارشان درست است.

علی محمد نمازی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص یکدست شدن ارکان نظام و حذف دیگر جناح و جریان‌های سیاسی از قدرت اظهار کرد: اگر یکدستی قوا منجر به رفع مشکلات سفره مردم شود، خوب است اما ما در زمان احمدی‌نژاد و معجزه هزاره سوم نامیدنش یکدستی قوا را مشاهده کردیم که چیزی برای کشور نداشت.

وی افزود: تجربه تلخی که از دوره آقای احمدی‌نژاد که معجزه هزاره سوم نامید شد و امروز رانده و مطرود شده است داریم تجربه خوبی نیست، خاطرتان باشد رئیس‌جمهور و مجلس ۴ سالی باهم بودند اما در ۴ سال دوم کشور با مشکلات زیادی مواجه شد؛ بر همین اساس تجربه اثبات کرده است هماهنگی بین قوا جواب می‌دهد یا خیر.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی یادآور شد: به چند دلیل می‌توان عنوان کرد یکدست کردن قوا نمی‌تواند منجر به حل مشکلات شود، ما هرچه غیرخود‌ی‌ها را از دایره حکومت بیرون کنیم باز بین آنهایی که باقی می‌مانند اختلاف به وجود می‌آید و دوباره از داخل افراد کم و کمتر می‌شوند بنابراین باید مکانیزمی را بپذیریم که مردم افراد را سر کار بیاورند و یا آن‌ها کنار بگذارند.

وی درباره اینکه رئیس جمهور منتخب از فعالان سیاسی و دبیران کل احزاب برای تشکیل دولت و اداره کشور نظر خواهی می‌کند آیا این گونه اقدامات مفید هستند، یا خیر گفت: در دنیا مکانیزم‌هایی مطرح است که در ایران مطرح نیست، رقابت‌ها ابتدا در داخل خود حزب انجام می‌شود؛ این کاری که آقای رئیسی و تیمش انجام می‌دهند مبنی بر اینکه با دبیران کل احزاب و چهره ها تماس می‌گیرند و درخواست پیشنهاد، مشاوره، انتقاد یا بیانیه و اطلاعیه می‌دهند و خواسته می‌شود که نیرو معرفی کنند، در تضاد نظام دموکراتیک و جمهوریت است.

وی تاکید کرد: با هیچ معیاری نمی‌خواند در نظام دموکراتیک که در یک انتخابات آزاد رئیس جمهور انتخاب شده است، بعد از انتخابات تهیه برنامه با پیشنهادات احزاب رقیب باشد؛ من نمی‌دانم آقای رئیسی و تیمش بر چه استدلالی این کار را انجام می‌دهند!

نمازی در پاسخ به اینکه رئیسی در زمان انتخابات اعلام کرد قصد تشکیل یک کابینه فراجناحی دارد، شاید به همین دلیل است که از جریان مقابل خودش نظر خواهی می‌کند، گفت: در نظامی که کارکرد حزبی معنا ندارد کابینه فراجناحی یعنی چه؟ این‌ لغت‌ها فقط در کشور ما درست می‌شود مگر هر حزب نیروی لایقی ندارد که از آنها استفاده کند؟ به نظرم  این‌ها شعار و وقت تلف کردن است!