وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه موافق قیمت‌گذاری دستوری نیستم، گفت: دولت سیزدهم و وزارت جهاد کشاورزی اعتقاد دارد تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در حوزه‌های مختلف باید با کمک بخش خصوصی و تشکل‌ها انجام شود.

به گزارش ایرنا، «سید جواد ساداتی‌نژاد» دیروز در نشست صبحانه کاری که با حضور مسئولان اتاق بازرگانی تهران و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد، با بیان اینکه جلسات متعدد ما با اهالی صنعت حوزه کشاورزی نشان می‌دهد که دغدغه بین تشکل‌ها و وزارت جهاد کشاورزی، دغدغه مشترکی است، افزود:  کشور ما با وجود تنوع اقلیمی و ظرفیت‌های سرمایه‌ای بسیار زیاد در حوزه منابع طبیعی و انسانی می‌تواند دارای قدرت غذایی شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امنیت غذایی در هر کشوری تولید قدرت می‌کند و طبیعی است که کشور ما با وجود ثروت و مواهب موجود،  نیروی انسانی و بخش خصوصی توانمند در حوزه کشاورزی که تقریبا خصوصی‌ترین  بخش کشور است به این نقطه در منطقه دست پیدا کند.

ساداتی نژاد گفت:  اکنون ایران از کرسی قدرت و اقتدار غذایی در منطقه خاورمیانه و جنوب غرب آسیا برخوردار نیست، یعنی ظرفیت و پتانسیل دارد اما این صندلی دراختیار ما نیست و در اختیار کشورهای همسایه قرار دارد تا جایی که حتی از ظرفیت ما برای تولید قدرت غذا در کشورشان استفاده می کنند.

وزیر جهاد کشاورزی براین باورست که باید با کمک بخش خصوصی در این دوره چهار ساله حرکت کنیم تا به قله هدف دستیابی به قدرت و اقتدار غذایی در منطقه برسیم.

وی با  بیان اینکه در طول ۴۲ سال گذشته زیرساخت های خوبی در بخش کشاورزی ایجاد شده است، گفت: در تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها بین حوزه عملیات (بخش خصوصی) و حوزه تصمیم‌گیری (دولت) فاصله زیادی وجود دارد که این مهم باید توسط اتاق بازرگانی  حل و فصل شود.