استاندار وان ترکیه با بیان اینکه هنگ مرزی مستقر در مرز با ایران به سطح تیپ ارتقاء یافته، گفت: نیرو‌های ژاندارمری با ۹ گردان، ۴۴ پاسگاه و حدود ۱۵۰ برجک مراقبت درحال ایفای وظیفه در منطقه هستند.

به گزارش فرارو، ترکیه تدابیر امنیتی و نظارتی بر مرز‌های خود با ایران را به منظور جلوگیری از مهاجران غیرقانونی طی ماه‌های اخیر به شدت افزایش داده است. در همین راستا ساخت دیوار مرزی در استان‌های مرزی ترکیه با ایران با سرعت ادامه دارد.

ساخت این دیوار از شهرستان چالدران استان وان آغاز شده و از شمال تا شهرستان دوغوبایزید استان آغری و از جنوب تا شرستان یوکسک‌اوای استان حکاری ادامه دارد.

این دیوار به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی، ممانعت از قاچاق کالا و مواد مخدر و عبور و مرور تروریست‌ها طراحی شده و با سرعت زیادی درحال ساخت است.

در این راستا ساخت ۷ کیلومتر از دیوار ۶۳ کیلومتری مرزی در استان وان به اتمام رسیده و همچنین در این استان ۱۳۰ کیلومتر نیز خندق کشیده شده است.

محمد امین بیلمز استاندار وان از افزایش پله‌ای تدابیر امنیتی مرزی طی سه سال گذشته در منطقه خبر داده است.

بیلمز با بیان اینکه در همین چارچوب هنگ مرزی مستقر در منطقه به سطح تیپ ارتقاء یافته گفت: همچنین نیرو‌های ژاندارمری با ۹ گردان، ۴۴ پاسگاه و حدود ۱۵۰ برجک مراقبت درحال ایفای وظیفه در منطقه هستند.

وی با اشاره به اعزام نیرو‌های تقویتی به مرز ایران پس از تحولات اخیر افغانستان، اظهار کرد: تدابیر امنیتی در مرز به بالاترین حد خود رسیده است. برای غیرقابل عبور کردن مرز هر آنچه که از دستمان برمی‌آید را انجام می‌دهیم.

اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرده که باید به همسایگان افغانستان کمک کرد تا مانع ورود موج مهاجران افغان به اروپا شوند. اغلب افغان‌های مهاجر از ایران به ترکیه و سپس از ترکیه راهی اروپا می‌شوند.