نماینده قم در مجلس هفتم با اشاره به رها کردن نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی از سوی علیرضا زاکانی و شهردار شدن وی در تهران، گفت: مـتأسفانه برخی با تصمیم‌های نادرست، قمِ مظلوم را به نردبانِ یکطرفه تبدیل کرده‌اند.

علی بنایی در جلسه هفتگی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در این خصوص افزود: همانطور که در ایام تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم در سال 1398 هم گفته شد، باید نسبت به کسانی که می‌خواهند به جای پیگیری مطالبات مردم قم، از قم به عنوان نردبانِ رسیدن به پست و مقام استفاده کنند و برای خود جایگاه و اعتبار کسب کنند، حساس باشیم.

وی اظهار کرد: بنده در اواخر آبان سال ۱۳۹۸ در دیدار با یکی از بزرگان جریان اصولگرایی، گفتم ورود آقای زاکانی به قم اولاً موجب واگرایی و یاس و ناامیدی نیروهای جوان و مومن و انقلابی خواهد شد و ثانیا این کار یک نوع توهین و تحقیر یک شهر یک میلیون و نیم نفری است، شهری که  همیشه در انقلاب محل زایش نیروهای انقلابی و تربیت کادرهای نظام بوده است، مضاف برآن؛ کاندیدای شما اهل و ساکن قم نیست و فقط در ایام تحصیل در دانشگاه با چند دانشجوی قمی هم‌دوره بوده است. ولی آن شخصیت محترم گفت این پیشنهاد دوستان بوده و به علاوه آقای زاکانی در پردیسان قم منزل دارد و همین مقدار برای صدق سکونت در قم کافی است.

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری در ادامه افزود: خوب! طبیعی بود که نیروهای انقلاب و تشکل‌های سیاسی باسابقه قم زیر بار این تحمیل نروند. ولی متاسفانه جمعی از دوستان ما در قم به مغلطه برخی از آقایان تهران گرفتار آمدند و دعوت از آقای زاکانی را کلید زدند .البته از همان ابتدا دوستان ما متوجه  بومی نبودن وعوارض ناشی از آن بودند ولی چون «مرغ یک پا داشت»، این جریان توانست آقای زاکانی را به صندلی مجلس برساند.

بنایی با اشاره به اینکه اگر جوانان برومند قمی بتوانند در مصادر کلیدی نظام در هر سطحی موثر واقع شوند باعث سپاس وخوشحالی است نه گلایه وابراز ناسپاسی، گفت: ولی این موضوع در جایی است که شهروند قمی به قم اعتقاد و باور داشته باشد و دلش برای رشد وآبادانی قم جوش بزند نه اینکه در حد یک مسافر عبوری از نعمات این سفره  بهره‌مند گردد.

وی بیان کرد: البته آقای زاکانی با قم خداحافظی کردند، اما اگر آقای دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس، میزان حضور و غیبت آقای زاکانی در دوره نمایندگی و یا تذکر مرحوم حسینیان، در صحن علنی را به اطلاع عموم می‌رساندند، نقش مهمی را در افزایش آگاهی‌های مردم ما ایفا می‌کردند.

این نماینده ادوار مجلس اضافه کرد: ذکر این نکته ضروری است که حلقه «خود انقلابی پندار» به بهانه خالص‌سازی نیروهای انقلاب، در پی حذف نیروهای اصیل و وفادار به نظام و انقلاب و تثبیت خود می‌باشد؛ مردم باید مراقبت کنند که سره از ناسره قابل تشخیص باشد.