رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه مردم باید شرایط امروز کشور را درک کنند و تهدیدات دشمن را بفهمند، گفت: سوریه‌سازی ایران یکی از راهبردهای دشمن علیه ماست.

به گزارش مهر، سردار غلامرضا جلالی در سالروز فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی که خلق کننده و پشتیبانی کننده مالی و تسلیحاتی تروریست هستند، یادآور شد: آمریکا مظهر تروریسم است و در همه جای دنیا بخشی از سیاست های خود را با تعریف و خلق تروریست ایجاد می کنند و در جامعه اسلامی و در منطقه بین عراق و سوریه، داعش و تکفیری ها را خلق کردند و همواره از آنان حمایت های سیاسی، تبلیغاتی و مالی کرده اند.

سردار جلالی با اشاره به اینکه عربستان همواره تروریست‌پرور و تولید و پشتیبانی کننده تروریست بوده است، ادامه داد: همچنین رژیم صهیونیستی در حوزه تروریسم فعالیت‌های زیادی کرده است و ما ترور دانشمندان هسته ای خود را فراموش نکرده ایم. 

سردار جلالی با اشاره به اینکه امروز تهدیدات علیه ایران، تهدیدات ترکیبی است، گفت: این تهدیدات ترکیبی از عملیات روانی برای به کارگیری رسانه علیه ما و همچنین ترکیبی از عملیات شناختی برای اثرگذاری در افکار عمومی در راستای استراتژی جنگ اقتصادی و تحریک بازار ما است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: حوزه جنگ اقتصادی و اعمال تحریم ها در حوزه کالاها و بانکی و همچنین حوزه امنیت به عنوان ارزشمندترین سرمایه و دارایی تولید شده توسط جمهوری اسلامی در منطقه، محور این تهدید ترکیبی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در این تهدید، مردم بستر اصلی هستند، افزود: رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای این مسئله به شدت به کارگرفته می شوند.

سردار جلالی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، چارچوب کلی دفاع در برابر این تهدیدات را ترسیم فرموده‌اند، تصریح کرد: ایشان در جایی فرمودند که جنگ نمی شود و ما مذاکره نمی کنیم و براین اساس، استراتژی اول مبنی بر بستن راه مذاکره را برای ما ترسیم کردند.