عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت روحانی در این چند سال کشور را با انتشار اوراق قرضه اداره و عملا بودجه چند سال آینده کشور را هم پیش‌خور کرده است.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفتگو با مهر، با اشاره به اظهارات برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه روحانی زمین سوخته را تحویل دولت بعدی می‌دهد، اظهار داشت: تعبیر «زمین سوخته» برای زمانی است که آنچه روی زمین بوده، کاملاً نابود شده است و فقط یک مخروبه به آیندگان تحویل داده می‌شود. بنده معتقدم روحانی اصلاً زمینی را باقی نگذاشته است که بخواهد به دولت بعدی تحویل دهد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور تمام زیرساخت‌ها را در این هشت سال با سوءمدیریت خود از بین برده است، گفت: برای مثال، در حال حاضر ما با کمبود نهاده‌های دامی مواجه هستیم و به دلیل کمبود این نهاده‌ها، دام‌های مولد در آستانه نابود شدن هستند. یکی دیگر از مشکلات دامداران این است که در صورت وجود نهاده‌های دامی، قیمت آن به حدی بالاست که نگهداری دام برای دامداران مقرون به صرفه نیست.

دولت آینده با مشکلات جدی بودجه‌ای روبرو می‌شود

نماینده مردم قم ضمن انتقاد از ادعای اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ما کشور را با رشد اقتصادی مثبت به دولت آینده تحویل می‌دهیم، گفت: مردم بعد از هشت سال رئیس‌جمهور را به خوبی شناخته و می‌دانند که باید به چه نحوی صحبت‌های روحانی را مورد ارزیابی قرار دهند. زمانی که روحانی درباره موضوعی به صورت مثبت صحبت کند، مردم می‌دانند که واقعیت و اصل ماجرا برخلاف مباحثی است که وی مطرح می‌کند و حرف‌ها و آمارهای او را نمی‌پذیرند.

در کوتاه‌مدت آثار رفع مشکلات را خواهیم دید

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید با تلاش مضاعف و کار جهادی عملکرد ضعیف دولت روحانی و خسارت‌هایی را که آنان به کشور وارد کردند، جبران کند، افزود: رفع مشکلات بسیار زیاد کشور نیازمند کار جهادی و همت مضاعف است.

ذوالنوری با بیان اینکه ناکارآمدی شخص رئیس‌جمهور در این هشت سال مشکلات زیادی را برای کشور و مردم ایجاد کرد، گفت: درست است که عملکرد اعضای دولت و کابینه روحانی هم خیلی قابل قبول نبود، اما بنده معتقدم اگر رئیس جمهور دیگری داشتیم، می‌توانست از همین کابینه موجود، سه برابر وضع موجود کار بکشد و حتی قادر بود از همین کابینه موجود نهایت استفاده را ببرد و برای رفع مشکلات، از آنان حسابی کار بکشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای نماینده تاکید کرد: بنابراین، با تغییر رئیس‌جمهور و دیگر تغییراتی که در دستگاه اجرایی کشور اتفاق خواهد افتاد، قطعاً ما در کوتاه مدت آثار رفع مشکلات را خواهیم دید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تماس‌های تلفنیرئیسی  با اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که اگر در بین اصلاح‌طلبان هم فرد شایسته‌ای باشد، از ظرفیت وی استفاده می‌شود و بیانگر آن است که انتصابات رئیسی جناحی نخواهد بود، تصریح کرد: رئیسی در دولت آینده به همه ثابت می‌کند که از بضاعت و ظرفیت همه افراد و جریان‌های سیاسی به شرط شایسته بودن، برای بهبود وضعیت کشور استفاده خواهد کرد.