رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه مجلس است که دولت را وادار به کار کند، گفت: مباحثی مانند سبد کالا، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و موضوعاتی درخصوص بازنشستگان و همچنین بیمه کردن دو ساله نزدیک به ۲ میلیون خانواری که در روستاها بیمه نداشتند، از جمله طرح‌هایی بود که مجلس، دولت را وادار به کار کرده است.

به گزارش ایسنا، نشست روسای مجامع نمایندگان استانی با هدف بررسی مشکلات استان‌ها و بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ برگزار شد. محمدباقر قالیباف در این نشست افزود: ما هنگام ورود به مجلس به ملت قول دادیم که تلاش خواهیم کرد تا دولت را وادار به کار کنیم و این وظیفه مجلس است. ۲ ماه اول به سازماندهی مجلس پرداختیم و از شهریورماه سال جاری توانستیم دولت را به فراخور موضوعات مختلف وادار به کار کنیم.

وی تاکید کرد: نمایندگان باید تصمیمات خود را در مجلس انقلابی به صورت ملی و محلی توأمان اتخاذ کنند تا بتوانیم به نحو احسن از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی درخصوص بحث آمایش سرزمینی افزود: سازمان برنامه و بودجه آمایش را انجام داده است، در حالی که اشکالاتی در آن وجود دارد، اما همین آمایش هم متاسفانه هیچ خروجی نداشته است.

لایحه بودجه دارای اشکالات فراوان و اساسی است

رئیس قوه مقننه همچنین با بیان اینکه در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت‌وگوهای مفصلی انجام شده است، اظهار کرد: باید گفت این لایحه دارای اشکالات فراوان و اساسی است. از جمله اینکه لایحه خلاف برنامه پنج ساله و سیاستهای کلان است، وابستگی به نفت، هزینه‌های بالا، پایین بودن میزان تحقق درآمدها و تعهدات بسیار بالا هم از دیگر اشکالات این لایحه است. البته این بودجه با تمامی اشکالات، فرصت‌های بزرگی را نیز دارد که البته با تغییر رویکردها می‌توان اتفاقات خوبی را رقم زد.

وی تاکید کرد: بنابراین باید حداقل ۲ ماه به صورت مداوم و شبانه‌روزی کار کرد تا اصلاحات لازم انجام شود.