فرانسه، آلمان و چین دیروز از طرف های مذاکره هسته ای در وین خواستند که از فرصت برای رسیدن به توافق استفاده کنند.  به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که رهبران فرانسه، آلمان و چین پس از یک نشست مجازی سه جانبه در روز دوشنبه، از همه طرف های درگیر در مذاکرات هسته ای ایران خواستند تا از فرصت کنونی برای توافق (احیای برجام) استفاده کنند.  

رویترز در ادامه نوشت: امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل صداعظم آلمان و شی جین پینگ رییس جمهوری چین بیش از یک ساعت در مورد این موضوع گفت و گو کردند.  

مذاکرات برجام پس از ۶ دور گفت‌وگوهای فشرده و مستمر در وین، به مراحل پایانی نزدیک شده است.

در  آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین که دو هفته پیش برگزار شد، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

در پایان این نشست، هیات‌ها برای کسب دستورالعمل‌های سیاسی درباره مسائل باقی‌مانده راهی پایتخت‌ها شدند تا برای دور هفتم مذاکرات آماده شوند.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین پس از پایان دور ششم گفت و گوها عنوان کرد که مذاکرات وین به محض اینکه دولت‌های مشارکت‌کننده در برجام برای آنچه قرار است آخرین دور گفت‌وگوها باشد از سرگرفته می‌شود. وی با بیان اینکه در مقطع کنونی این شرایط حاصل نشده افزود: برخی مشارکت کنندگان به زمان بیشتری نیاز دارند و به نظر می‌رسد زودتر از هفته آینده در وین ملاقات نمی‌کنیم