فرمانده هوافضای سپاه گفت: در روزها و هفته‌های آینده با استقرار دولت جدید می‌توانیم برای نخستین بار دولت اسلامی را شکل بدهیم، نیروهای خدوم و کارا روی کار بیایند و همان‌گونه که در حوزه دفاع به این توانمندی رسیدیم، در حوزه‌های دیگر نیز با کمک یکپارچه ملت ایران بتوانیم تحول عظیم را در کشور به وجود بیاوریم.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده در آیین سالگرد شهادت ابراهیم رشید، از شهیدان مدافع حرم، در حسینیه گلزار شهیدان علی ابن جعفر (ع) قم، با بیان اینکه در مقطعی که مبازره با داعش آغاز شد ما مثل الان اطلاعی نداشتیم که چه اتفاقی در حال وقوع است، افزود: آن روز شرایط فتنه بود و به ‌علت ابهام‌هایی که وجود داشت تصمیم‌گیری در این زمینه بسیار سخت بود و یکی از نکته‌هایی که بسیار اهمیت دارد، تصمیم رهبر معظم انقلاب در ورود به ‌این عرصه و جنگیدن در مبدا داعش و گروه‌های تکفیری بود.

وی ادامه داد: اگر آن روز تردید و تأخیر در تصمیم‌گیری به وجود می‌آمد معلوم نبود الآن با چه وضعیتی روبه‌رو بودیم، چنانچه خیلی از خواص در این خصوص قضاوت غلطی داشتند.

فرمانده هوافضای سپاه بیان کرد: مسئولی که آن روز مقام و مسئولیت بالایی داشت، قبول نداشت، خیلی از خواص قبول نداشتند، گفتند بهار عربی است، عده‌ای از مردم علیه یک دیکتاتور قیام کردند، ما باید برای چه برویم کمک، آن روز این حرف‌ها زده‌ها می‌شد.

وی با بیان اینکه دشمن به ‌هر حال دشمنی خود را ادامه می‌دهد، گفت: سال‌ها طول کشید تا عده زیادی فهمیدند چه اتفاقی در حال رخ دادن است، ولی نکته مهم و تاریخی و تاریخ‌ساز این بود که رهبر معظم انقلاب همان ابتدا تشخیص داد.

این مقام عالی‌رتبه سپاه با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها برای منطقه نقشه داشتند و همچنان نیز نقشه دارند، اظهار کرد: متأسفم که برخی از مسئولان می‌گویند از کلمه دشمن بدم می‌آید، برای چه باید بگوییم دشمن؟ مثل این می‌ماند که اگر به آمریکا نگوییم دشمن آن‌ها با ما دوست می‌شوند و دشمنی‌ها از بین می‌رود.

وی تأکید کرد: آن‌ها دشمن هستند، چه جنگ می‌خواهیم بکنیم، می‌دانیم با دشمن می‌جنگیم، چه مذاکره نیز می‌کنیم، بفهمیم با دشمن مذاکره ‌می‌کنیم، نباید فریب بخوریم.