سخنگوی دولت با اشاره به مباحث مطروحه این روزها درباره عملکرد دولت، اظهار کرد: آنچه در این روزها در گفت‌وگوهای سیاسی به چشم می‌خورد و به طور عجیبی آگاهانه و عامدانه توسط برخی دچار فراموشی شده است، جنگ بزرگ اقتصادی و توام شدن آن با پاندمی کرونا است.

علی ربیعی در نشست خبری دیروز خود در این خصوص افزود: پیش از این نیروهای مخالف جمهوری اسلامی و برانداز در یک برنامه حساب شده با این تئوری که انباشت پدیده‌های منفی از کرونا و تحریم منجر به استیصال دولت و ملت ایران می‌شود به طور آگاهانه تحریم را به محاق برده و دستاوردهای دولت و ملت را زیر سوال می‌بردند.

وی تاکید کرد: برخی جریان‌های داخلی هم چشم و زبان خود را در دیدن و شنیدن مسائل تروریستی بستند.

ربیعی با بیان اینکه در آستانه یکی از رویدادهای مهم سیاسی در کشورمان هستیم، گفت: فضای رقابت‌های انتخاباتی با نزدیک شدن به روز مهم تصمیم‌گیری مردم برای انتخاب رئیس جمهور آینده، گرم شده است.

وی ادامه داد: فارغ از اینکه نتیجه آرا چه کسی خواهد بود، صندوق و مشارکت، میراث گرانبهایی است از زحمات، ‌تلاش‌ها، زندان‌ها، تبعیدها و خونهایی که خاک وطن را لاله‌گون کردند و جمهوریت را برای فرزندان ایران برجای گذاشتند. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، امام خمینی(ره) دو کلمه «جمهوری» و «اسلامی» یعنی «حاکمیت اسلام» و «حاکمیت مردم» را گره‌گشای همه مشکلات می‌دانستند. به تعبیر صریح بنیانگذار جمهوری اسلامی، جمهوری یعنی مقدرات ملت، دستِ ملت است.

ربیعی گفت: ما همه در کنار یکدیگر باید تلاش کنیم تا جمهوریت، این ثمره چند نسل از پیشینیان‌مان را، ثمره دو انقلاب معاصر ایران یعنی مشروطه و انقلاب اسلامی را همچون گوهری گرانبها پاس بداریم و امروز فارغ از هر فراز و نشیب و گلایه‌ها این میراث گرانبها را آنچنان باید قدر بداریم که هیچ تزلزلی بر پیکره آن وارد نشود. وی تصریح کرد: جمهوریت فقط در حالتی به مخاطره می‌افتد که جمهور و مردم خودباوری خود را در تعیین سرنوشت جامعه از دست بدهند و عواقب آن برای نسل‌های بعدی جامعه باقی خواهد ماند. سخنگوی دولت ادامه داد: به رغم همه دیدگاه‌های متفاوتی که مطرح می‌شود، با یک درک عمومی باید بدانیم مشارکت حداکثری ضرورت عبور موفق در جهان پرتلاطم ظالمانه امروز و در دوران پسا تحریم داخلی، متضمن آینده همراه با پیشرفت و امید در ایران عزیز ما خواهد بود.

ربیعی با بیان اینکه امروز و فردای ما در گرو حضور در پای صندوق‌ها با مشارکت حداکثری است، تاکید کرد: معتقدیم شرایط پیچیده جهانی، احقاق حقوق ایران از اقتصاد جهانی از یک سو و از سوی دیگر در پسا تحریم رفع آسیب‌های احتمالی و احیای زندگی در پساتحریم و کرونا نیازمند دولتی با سرمایه اجتماعی بالا و اعتماد روز افزون است و می‌تواند اعتماد بین جامعه دولت و مردم را افزایش دهد.

وی افزود: وقتی دولتی با مشارکت غیرحداکثری و دولتی روی کار بیاید که پشتوانه مشارکت جامعه را نداشته باشد برای حل مسائل در هم تنیده داخلی و خارجی با مشکل روبرو خواهد بود؛ بنابراین برای امروز ایران و برای فردای ایران مشارکت حداکثری امری حیاتی برای همه ما ایرانیان در این شرایط است.