سخنگوی شورای وحدت درباره تعدد نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: نگران تکرار تجربه انتخابات نهمین دوره ریاست‌جمهوری در سال ٩٢ هستیم که انتخابات برده را واگذار کردیم.

منوچهر متکی در گردهمایی ستاد انتخابات دانشجویان سید ابراهیم رییسی اظهار کرد:  دوستان ما در ائتلاف درپی محمد باقر قالیباف بودند و تا روز ثبت نام رییسی بر این موضع بودند و بعدش مصاحبه کردند و از رییسی صحبت کردند.

وی با بیان اینکه امروز موجی در کشور راه می‌افتد که آرمان‌های رییسی در فسادستیزی و آرمان‌خواهی است و ما رییسی‌خواهی را به مطالبه اول تبدیل می‌کنیم، افزود: ٦٠ درصد آرای مناطق اهل سنت متعلق به اصلاح‌طلبان بود اما الان این تغییر اوضاع و احوال به نفع رییسی جدی است. مولوی عبدالحمید به دوستان گفت که از همراهی اصلاح‌طلبان سودی به دست نیاوردیم و این دوره بنا داریم از رییسی حمایت کنیم.

متکی عنوان کرد: خطاب به قاضی‌زاده، جلیلی، زاکانی و رضایی به عنوان برادر کوچک نگرانی اقشار جامعه را از کثرت آرا اعلام می‌کنم و باید نشستی داشته باشیم و به تصمیم مشترک جمعی برسیم. این تصمیم رقابت ٥ نفره تا ته خط نیست.

سخنگوی شورای وحدت یادآور شد: ما هم از تعداد نامزدهای ریاست جمهوری متاثر هستم و امیدوارم امروز و فردا این معضل را حل کنند. دیروز پیامی آمد که قاضی‌زاده هاشمی انصراف داده است اما تصور کردم که درست نباشد و از او تشکر کردم. اگر سه نامزد انصراف دهند خوب است و حداکثر دو نفر در ادامه برنامه باشند.

متکی افزود: شنیدم یک نامزد به رییسی گفت است که با گرفتن مسئولیت کنار می‌روم اما رییسی گفت بعد از انتخابات در این زمینه تصمیم می‌گیرد.

حداد گفت امکان یکی شدن نیست حتی به بهای باختن!

وی اضافه کرد: برای ریاست جمهوری حداد عادل به من تلفن زد و گفت که خوشبختانه بدون دخالت دست، نامزد ریاست جمهوری یکی شد اما برای شورای شهر نگران هستیم. چمران و سروری به شورای وحدت آمدند و با آنها گفت‌وگو کردیم تا برای شورای شهر یک لیست بدهیم اما متاسفانه یک نفر برای انتخابات شورای شهر کسانی را داشت که حتما باید در لیست قرار می‌گرفتند.

سخنگوی شورای وحدت خاطرنشان کرد: شورای وحدت نهایت تلاش خود را کرد. حداد عادل گفتم امروز لیست ما بسته شد و او گفت شرایط داخلی ائتلاف را می‌دانم و امکان یکی شدن نیست اما گفتم حتی به بهای باختن؟ حداد گفت که حتی به بهای باختن!