عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری درباره قرعه‌کشی مناظره‌های انتخاباتی گفت: قرعه‌کشی برنامه‌های انتخاباتی در صدا و سیما در فاصله ۴۸ ساعته پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها تا آغاز تبلیغات برگزار می‌شود و بنا داریم این مراسم به طور زنده و مستقیم پخش شود. احسان قاضی‌زاده هاشمی درباره انتشار برخی خبرهای غیررسمی درباره مجری مناظره‌های تلویزیونی، تصریح کرد: تاکنون درباره مجری مناظره‌های انتخاباتی در کمیسیون، تصمیمی گرفته نشده و قطعاً افرادی که دارای حسن سابقه و شرایط لازم برای اجرای این مناظره‌ها باشند در کمیسیون مطرح و بررسی می‌شوند. وی افزود: جمع‌بندی کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این است که بتوانیم مناظره‌های بسیار قوی انتخاباتی داشته باشیم.

عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: به مردم قول می‌دهیم که امسال حجم متنوعی از برنامه‌های معرفی نامزدهای انتخاباتی را در تلویزیون، رادیو و فضای مجازی خواهیم داشت.

به گفته وی اقدامات ترکیبی و بسترهای متنوع و گوناگونی در همه رسانه‌ها برای نامزدهای انتخابات پیش‌بینی شده است تا بتوانند افزون بر معرفی خودشان، برنامه‌ها و عملکردشان را توضیح دهند. قاضی‌زاده هاشمی گفت: تاکید کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هم بر برگزاری مناظره‌های تلویزیونی است، اما کم و کیف و زمان بندی آن به تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده بستگی دارد. عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر اینکه اقدامات تبلیغی داوطلبان ریاست جمهوری قطعاً رصد خواهد شد، گفت: مدعیان ریاست قوه اجرایی اقداماتشان حقوقی و قانونی باشد. وی به فراخوان برخی داوطلبان ریاست جمهوری برای مناظره با رقبای‌شان اشاره و تاکید کرد: کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قطعا این اقدامات را رصد و بر آن نظارت می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: در ماده ۶۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری صراحتاً قید شده که فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها از زمان اعلام رسمی نتایج بررسی صلاحیت‌ها آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از روز برگزاری انتخابات ادامه دارد. وی تصریح کرد: تا پیش از این موعد قانونی، هرگونه فعالیت انتخاباتی، تحت قانون انتخابات، ذیل کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بررسی می‌شود و این کمیسیون، مسئول قانونی بررسی این موضوع است.

قاضی‌زاده هاشمی، تاکید کرد: طبق قانون در ارائه امکانات تبلیغاتی به نامزدها، هیچ تبعیضی نباید باشد و همه نامزدها باید از این امکانات به طور عادلانه و برابر استفاده کنند.