خبرگزاری تسنیم روز گذشته خبر داد که تعدادی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان را تدوین و در کارتابل هیأت رئیسه قرار دادند.

این رسانه افزود: این طرح که از سوی جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تربت جام تدوین و در حال امضا گرفتن از نمایندگان است دارای محورهایی در مورد شیوع موج چهارم کرونا و افزایش فوتی‌ها، عدم شفافیت وضعیت هزینه‌کرد اعتبارات کرونا و رسیدگی به مناطق محروم کشور است.

لازم به ذکر است، طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اخیرا در سه محور و با امضای بیش از 50 نماینده مجلس تهیه و تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است. در این طرح نیز عدم شفافیت وضعیت هزینه‌کرد اعتبارات کرونا و رسیدگی به مناطق محروم کشور از جمله محورهای اصلی است.

پس از این خبر، خبرگزاری خانه ملت نوشت: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب برخی مطالب مبنی بر طرح استیضاح وزیر بهداشت تاکید کرد که هیچ طرح استیضاحی برای وزیر بهداشت در هیأت رئیسه اعلام وصول نشده است.

بنا بر این خبر، علی کریمی فیروزجائی با بیان اینکه این ادعاها صحت ندارد، تاکید کرد: مرجع رسمی خبر‌ها مربوط به طرح‌های استیضاح وزرا، مجلس شورای اسلامی است و هر گونه خبر در این باره به صورت رسمی از سوی هیات رئیسه مجلس اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: نباید اجازه داد برخی شایعات و فضاسازی‌ها در مسیر وزارت بهداشت برای مقابله با موج چهارم کرونا اختلال ایجاد کند.

در همین ارتباط علی‌اصغر باقرزاده، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با تاکید بر اینکه به جریان افتادن استیضاح نمکی صحت ندارد، افزود: فقط زمزمه‌هایی در این خصوص توسط عده‌ای مطرح شده بود که سیاسی‌کاری است و مجلس هم با آن همراهی نمی‌کند.

وی توضیح داد: در واقع، برخی نمایندگان نزدیک به دولت، مدعی ضعف این وزارتخانه در روند مقابله با بیماری کرونا بوده و دنبال استیضاح وزیر بودند که با صحبت‌هایی که دیگر نمایندگان با آنها کردند، این موضوع منتفی شده و اصلا مطرح نیست.

باقرزاده همچنین با انتقاد از عملکرد ستاد ملی مدیریت کرونا اظهار کرد: محور کارشناسی تصمیمات ستاد ملی کرونا، باید نظرات وزارت بهداشت باشد، اما متاسفانه در عمل اینطور نبوده و مدیریت خوبی اعمال نشده است؛ به همین دلیل کمیسیون بهداشت با جدیت پیگیر نامه ارسالی هفته گذشته به قوه قضائیه خواهد بود تا به پرونده سوء مدیریت ستاد رسیدگی شود.