عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف‌نظر میان مجلس و ستاد ملی مقابله با کرونا، خواستار حضور رئیس مجلس یا رئیس کمیسیون بهداشت در جلسات ستاد شد و گفت: اختلاف‌نظر بین ستاد ملی مبارزه با کرونا و مجلس بسیار زیاد است.

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی در گفت‌‌وگو با ایلنا، درباره حضور نمایندگان مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا که از سوی مجلس مطرح شده است، گفت:  به نفع ملت ایران نیست که تا این حد اختلاف نظر بین سیاسیون کشور وجود داشته باشد. امروز تصمیم‌هایی که این ستاد می‌گیرد بجز مورد اخیر (تعطیلی دوهفته‌ای شهرهای کشور) معمولا مورد تایید مجلس نیست.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای به اختلاف نظرات در بحث قرنطینه اشاره کرد و گفت: چندماه پیش رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار تعطیلی حداقل دو هفته‌ای در کشور شد که ستاد ملی مقابله با کرونا در آن زمان مقاومت کرد؛ اما در نهایت مشاهده کردید که این کار انجام شد . نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: هنگامی که نمایندگان در ستاد عضو می‌شدند نظرات بیشتری مطرح می‌شد و گفت‌وگو صورت می‌گرفت. آنان دلایل خودشان را درباره مسائل اعلام می‌کردند، پاسخ می‌شنیدند و در انتها به یک نظر واحد می‌رسیدند نه اینکه این اختلافات هر روز بیشتر شود. نماینده مردم کلیمیان در مجلس درپاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا وزیر بهداشت و درمان با توجه به جایگاهی که در ستاد مقابله با کرونا دارند نمی‌توانستند خواهان حضور مجلس در این ستاد شود، اظهار داشت: وزیر بهداشت چند وقت پیش نامه نوشت و گلایه و درد و دل کرد و  گفت  آن چیزی که در دل من است نمی‌توانم بروز دهم. من نمی‌دانم از کدام ناحیه اما ایشان هم تحت فشار قرار دارد. به هر حال در ستاد ملی مبارزه با کرونا نظرات ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها هم دخیل است و آنان نظرات خود را بیان می‌کنند تا به یک نظر واحد برسند که به نظر من در این بین نماینده مجلس نیز باید نظر خودش را بیان کند.