محسن رضایی با بیان اینکه ما برای اقتصاد کل کشور برنامه داریم، گفت: برنامه اینها مفصل است که در انتخابات ۹۲ حدود سه هزار و خرده‌ای صفحه شده بود و الان در حدود ۱۰ هزار صفحه اینها را درآورده‌ایم که ان‌شاء‌الله در دولت مردمی چه ما باشیم و چه هر کس دیگر اجرا خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران که با موضوع « الگوی حکمرانی و ایران ۱۴۰۰» برگزار شد، اظهار کرد: دولت کشور را دو قفله کرده و ان‌شاءالله امسال باید سال باز شدن این قفل‌ها باشد؛ قفل‌هایی که بر دست و پای مردم و کشور بسته شده است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید فکر می‌کرد اگر قفل‌های خارجی را باز کند، قفل‌های داخلی خود به خود باز می‌شود. وقتی کلید را بالا بردند من می‌دانستم این کلید برای باز کردن قفل‌های داخلی نیست و من یک هزار تومانی را نشان دادم و گفتم این کلید، پول ملی ما را تحقیر می‌کند.

رضایی با بیان اینکه باید فرهنگ و اقتصاد متحول شود، اظهار داشت: برادران انقلابی و بسیجی باید با شجاعت تمام یک مسیری را برای دعوت مردم به صحنه انتخابات داشته باشند. نباید اجازه دهیم دشمنان مشکلاتی را که درست کرده‌اند را گردن نیروهای انقلاب بیاندازند.

رضایی با بیان اینکه دولت 1400 اولین دولت دهه پنجم انقلاب و اولین دولت قرن جدید است، گفت: پرچم ها را بلند کنید، باید یک تحول بزرگ در اقتصاد و فرهنگ صورت بگیرد. مردم نباید اینقدر رنج و آزار ببینند. باید بورس را نجات داد، بانک و اقتصاد و معیشت مردم را باید درست کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید یک دولت مردمی در سال 1400 شکل بگیرد، تصریح کرد: درباره اقتصاد مردمی چه در سطح اقتصاد کشور، چه در سطح اقتصاد دولت، اقتصاد کسب و کارها و چه در سطح اقتصاد مردم برنامه وجود دارد. یعنی اینکه چه کنیم که در اقتصاد از برخی از کشورهای همسایه بیشتر از این عقب نیفتیم و از آنها جلو بزنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک اقتصاد هم اقتصاد دولت است که این همه استقراض کرده و غریب ۲۰۰ هزار میلیارد تومان دارد استقراض می‌کند، برای این هم باید برنامه پیاده کنیم که این برنامه طراحی شده است.