سردار سعید محمد اعلام کرد که از فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیا استعفا داده است. او دیروز در توئیتر نوشت: «از آنجا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود، در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی-جهادی خاتم‌الانبیاء، از سمت خود استعفاء می‌دهم.» در همین ارتباط خبرگزاری ایلنا نوشت که یک منبع آگاه در گفت‌وگو با این خبرگزاری، هدف از استعفای سعید محمد را حضور او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرد. به گفته این منبع، سردار محمد حدود دو ماه پیش درخواست استعفای خود را به سردار سلامی داده بود.

در متن استعفای او آمده است: «با توجه به برخی شایعات و بروز برخی شائبه‌های سیاسی- انتخاباتی و در راستای صیانت از قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیاء، از سمت خود استعفاء می‌دهم. امید است این قرارگاه در جهت ادامه ماموریت‌های خود بیش از پیش موفق بوده و برگ‌های زرین دیگری به دفتر خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیفزاید.

بنده نیز به عنوان سرباز رهبر معظم انقلاب همواره در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در خط نورانی امام ره، رهبری و شهدای گرانقدر انقلاب، خدمتگزار مردم عزیز ایران سرافراز خواهم بود.»

به دنبال استعفای سردار محمد، روز گذشته با حکم سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسین هوشی سادات به سمت فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه منصوب شد.

فرمانده کل سپاه همچنین با قدردانی از زحمات و تلاش‌های سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر سعید محمد طی دوره تصدی فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) وی را به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه منصوب کرد.

گفتنی است سردار هوشی سادات پیش از این معاون مهندسی و پدافند غیر عامل سپاه را عهده‌دار بوده است.