محسن رضایی گفت: اگر برای ورود به انتخابات تصمیم گرفتم و اعلام کاندیداتوری کردم خواهید دید کاری خواهیم کرد که یک نفر بیکار نماند و اصلا کسی وجود نداشته باشد که بیاید انتقاد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری دیروز خود درباره انتخابات آینده، اظهار کرد: موضوع مهم هشت سال آینده، استقرار دولتی قوی، کارآمد، مسئولیتپذیر و دارای تخصص از تخصص اقتصاد گرفته تا امنیت، سیاست داخلی و سیاست خارجی است.

وی افزود: دولت آینده هم باید قوی باشد و از رانت‌خوارها و بازیگران سیاسی نترسد؛ هم اینکه مسئولیت اقدامات خود را بپذیرد و به گردن دیگران نیاندازد. نمی‌شود یک دولتی هشت سال در رأس باشد و در هفت هشت ماه پایانی خود بیاید بگوید معذرت می‌خواهم.

رضایی تصریح کرد: نمی‌شود دولت آینده با یک نفر و بدون برنامه شکل بگیرد؛  بسیاری از این افرادی که کاندیدا هستند باید در کابینه بعدی حضور داشته باشند.

تکلیف FATF  فروردین ۱۴۰۰ مشخص می‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این نشست خبری درباره سرنوشت لوایح FATF توضیح داد. در حالی که قرار بود تا پایان اسفند ماه تکلیف دو لایحه پالرمو و CFT روشن شود اما محسن رضایی، دیروز اعلام کرد: تکلیف نهایی دو لایحه FATF در جلسات آینده در فروردین ۱۴۰۰ مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت من این است که نظر مجمع همچنان نظر قبلی است، گفت: قرار بود که وزرای دولت مستندات خود درباره چند سوال را ارائه کنند که تاکنون این مستندات ارائه نشده است.

رضایی تصریح کرد: بحث اینکه کشورهای همکار و دوست ما مثل چین و روسیه گفتند اگر به FATF نپیوندید با مشکلاتی مواجه می‌شویم را همتی و ظریف طرح کردند؛ عده‌ای که مخالف پیوستن هستند گفتند چنین چیزی نیست.

وی در بخش دیگری از توضیحات خود در این باره، با بیان اینکه دولتی‌ها درباره این موضوع تناقضاتی دارند، اظهار کرد: سه یا چهار پیشنهاد در مجمع وجود دارد. باید این مستندات توسط دولت امضا شود، به مجمع بیاید و بعد این پیشنهادها در مجمع بررسی شود و به تصویب برسد. اما برخی آقایان وزرا می‌گفتند اول این موضوع در مجمع تصویب شود و بعدا مورد بررسی قرار بگیرد.