نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولتمردان متخصص ایجاد التهاب و نابسامانی در بازار ارز هستند و بهتر است از اظهارات غیرکارشناسانه خود دست بردارند، خطاب به واعظی گفت: دولتمردان نباید صحبت‌های نسنجیده کنند و اگر حرف نزنند، مردم نمی‌گویند که لال هستند.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر محمود واعظی، مسئول دفتر رئیس جمهوری پیرامون قیمت ارز، بیان کرد: رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در روزهای اخیر و در اظهاراتی غیرکارشناسی و البته درست، گفت که خودمان قیمت دلار را بالا و پایین می‌آوریم.

وی اظهار داشت: آقایان دولت به ما پاسخ دهند که می‌خواهند با قیمت دلار چه کاری کنند و قرار است چه بلایی بر سر مردم بیاورند؟

نیک‌بین ادامه داد: دولتمردان بگویند که از التهاب در بازار دلار چه چیزی به دست می‌آورند؟ زمانی که درآمد دولت با دلار و خرجشان با ریال است، مشخص است که با قیمت دلار بازی می‌کنند.

واکنش دفتر رئیس جمهوری

به دنبال واکنش‌هایی از این دست به اظهارات اخیر واعظی، همچنین روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای انتشار نقل قول از رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور مبنی بر نقش دولت در ایجاد نوسانات ارزی را بی‌پایه و اساس خواند و تکذیب کرد.

این اطلاعیه، اصرار مخالفین دولت بر تکرار این دروغ و حتی تحلیل پیرامون آن را تداوم حمله به دولت و تحت تاثیر قرار دادن آرامش نسبی بازار عنوان کرد.

اطلاعیه روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری خاطرنشان می‌کند: با وجود نظر صریح ایشان در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها در این خصوص و تکذیب سریع این نقل و قول بی‌اساس، همچنان عده‌ای از رسانه‌های داخلی و خارجی که از آنان بار‌ها در کلام رئیس‌جمهور با عنوان تبرئه‌کنندگان ترامپ و تحریم‌کنندگان ملت ایران یاد شده‌، می‌کوشند در تداوم سیاست‌های پیشین خود و به‌رغم شکست مفتضحانه ترامپ، نقش تروریسم اقتصادی او را پنهان و دولت را در پیشگاه مردم مقصر تلقی کنند.