رسانه رویداد۲۴ روز گذشته مدعی شد که سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین ایران به رهبر انقلاب نامه نوشته و خواسته برای رفع مشکلات کشور پیشقدم شود. این رسانه ادامه داد که جزئیاتی از نامه خاتمی به رهبر انقلاب نیز به دست رویداد۲۴ رسیده است.

پس از انتشار این خبر یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره گفت: این نامه که تقریبا 37 صفحه دارد، تقریباً‌ برای دو ماه گذشته است.  محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص جزئیات نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر انقلاب، ادامه داد: در این نامه در خصوص دغدغه‌ها و آینده انقلاب و کشور با رهبری صحبت و برای دهه پیش رو راه‌حل‌هایی ارائه شده است.

وی افزود: به نظر من وجود ارتباط مستمر و برنامه‌ریزی شده و بدون انقطاع با رهبر انقلاب یکی از نیازهای جامعه و جریان اصلاح‌طلب است چرا که از آنجایی که رهبری مسئولیت عام نسبت به جامعه دارد نمی‌تواند از دیدگاه‌های جریانات مختلف بی‌نیاز باشد. این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: بر همین اساس این اصل،‌ یک اصل بدیهی و یک نیاز جدی تلقی می‌شود. نشست‌ها و دیدارهای اصلاح‌طلبان با رهبری باید حضوراً‌ پیگیری می‌شد که متأسفانه در این سال‌ها این اقدام صورت نگرفت و به نظر من یک نقیصه بوده است که باید به آن توجه شود و اگر این امکان حضوری فراهم نمی‌شد حداقل باید به صورت مکتوب دیدگاه‌ها و نظرات را به رهبری منعکس می‌کردیم؛ به نظر من این موضوع بسیار ارزشمند است.

دفتر خاتمی: خبرها حدس و گمان رسانه‌ای است

دقایقی بعد، به دنبال انتشار خبر نامه سیدمحمد خاتمی به مقام معظم رهبری و اظهارات حق‌شناس، دفتر رئیس دولت اصلاحات با صدور اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: «آنچه پیرامون ارسال نامه جناب آقای سیدمحمد خاتمی به رهبری معظم انقلاب در رسانه‌ها منتشر شده است، تنها گمانه‌زنی رسانه‌ای است.»

این اطلاعیه با بیان اینکه همه کسانی که به کشور و مردم و انقلاب می‌اندیشند، نسبت به سرنوشت میهن اسلامی و ملت و نیز اصلاح امور دغدغه دارند، افزود: «جناب آقای خاتمی نیز از جمله هرجا و هر مناسبتی اقتضاء کند دغدغه‌های خود را عملا‌ً به دور از تبلیغات دنبال می‌کنند؛ ولی آنچه به این مقدار راجع به محتوای نامه بیان می‌شود ناشی از حدسیات و گمانه‌زنی‌ است.»