رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: برجام هم اکنون چون لاشه متعفنی است که روی زمین قرار دارد که بعضی بدون آنکه بخواهند اسباب تعفن را جبران کنند به سمت این لاشه می‌روند.

علیرضا زاکانی در اولین نشست پاتوق اندیشه جوانان خاطرنشان کرد: برای آن‌ها بودن بایدن در آمریکا مهم است اما برای ما این اهمیت دارد که ترامپ وجود ندارد و سعی ما درایران قوی کردن، افزایش قدرت با انسجام ملی، تقویت بنیه دفاعی و نفوذ و عمق دهی ایران اسلامی در منطقه و جهان است که جریان دوم به هیچ وجه این مؤلفه قدرت را برنمی‌تابد و تمام مؤلفه‌های ضعف را از خود مخابره می‌کند.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: هردو جریان می‌گویند که می‌توان به برجام برگشت اما این دو برگشت تفاوت جوهری دارند چرا که پیش شرط ما آن است که همه تحریم‌ها رفع شود و در مشکل انتقال پول و سوئیفت آزادی عمل داشته باشیم درآخرهم آمریکا باید خسارت جدی ما را ناشی از نقض تعهد به ایران پرداخت کند اما جریان تجدید نظرطلب شرط برگشت به برجام خود را به وعده برگشت آمریکا تقلیل می‌دهد.

وی با اشاره به اعتقاد بازگشت به برجام از سوی دو جریان مزبور با تفاوت‌های جوهری، ادامه داد: پیش شرط ما برای بازگشت برجام آن است که آمریکا ضمن بازگشت به برجام و پرداخت خسارت، به عنوان پیش شرط تمامی تحریم‌های ظالمانه علیه ایران رفع شده و در تجارت خارجی به ویژه نفت و در انتقال پول آزادی عمل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نباید به فکر استیضاح یک فرد بود بلکه باید یک جریان را پای صندوق رای استیضاح کنیم، افزود: بنده برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارم و یک جو عقل برای نیامدن در انتخابات کافی است، معتقدم که بایستی یک نهضت نیامدن در انتخابات راه بیفتد و بایستی با عقلانیت و خویشتنداری زمینه توفیق جبهه انقلاب را فراهم کنیم.