سخنگوی دولت گفت: ما هیچ پیامی از طرف تیم بایدن دریافت نکردیم و تا زمانی که اطمینان پیدا نکنیم آمریکا به تعهداتش عمل می‌کند، هر نوع مذاکره‌ای بی‌معناست.

علی ربیعی در نشست خبری دیروز خود اظهار کرد: فردا دولت شرور ترامپ به پایان راه خود خواهد رسید و آمریکا رئیس جمهور جدیدی خواهد داشت. رئیس جمهوری که فرصت دارد تا نماینده‌ای برای صدای بلند مردم آمریکا برای تغییر رویه‌هایی باشد که حداقل در چهار سال گذشته موجب تحقیر، آشفتگی و انزوای آمریکا شد.

وی افزود: اما در هر حال، این واقعیت تغییر نخواهد کرد که سیاست فشار حداکثری بر مردم ایران به رسوایی ماندگاری در تاریخ تبدیل شد؛ نه تنها برای آنهایی که متوهمانه درد و رنج بی سابقه‌ای را به مردم معصوم و بیگناه ما تحمیل کردند بلکه برای آنهایی در رسانه‌های فارسی و غیرفارسی زبان در خارج از کشور که بی‌شرمانه با دمیدن به این توحش مدرن، در تحمیل این درد و رنج سهیم شدند.

دست داشتن دولت در بازار ارز سوال افکارعمومی نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره علت کاهش نرخ ارز و نقش دولت در افزایش و کاهش نرخ ارز، گفت: این سوال چند نفر است نه افکار عمومی؛ افکار عمومی خیلی خوشحال است که نرخ ارز پایین می‌آید. افرادی که در بازار به نوعی فعالیت دارند و همه مردم، دلایل افزایش نرخ ارز را می‌دانند. تحریم یک دلیل اصلی این موضوع بوده است. منابع مالی ما و عرضه و تقاضای ما به دلیل تحریم به هم خورده است؛ پس وقتی این عامل برداشته شود نرخ ارز هم پایین می‌آید.

 وی افزود: برخی تحلیل‌ها، صرفا حرف چند نفر از سیاسیون است که متاسفانه دل‌شان نمی‌خواسته تغییری در روابط بین‌الملل ایجاد شود و حتی از این تغییرات نگران هم بودند. امروز این افراد با سیاه دیدن شرایط، فکر می‌کنند دولت ارزی در اختیار داشته است و وارد بازار نکرده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور بیان کرد: افراد عادی هم امروز می‌فهمند که با نبودن ترامپ و شکست فشار حداکثری و فروریختن تحریم‌ها، قیمت شکننده و کاذب ارز و سکه قطعا به سمت تعادل و اصلی خود نزدیک خواهد شد.

نباید لایحه بودجه به طرح مجلس تغییر داده شود

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری خود با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای در بررسی لایحه بودجه با این حجم از ادبیات غیراقتصادی و غیرکارشناسی مواجه نبوده‌ایم، گفت: بودجه از اختیارات دولت و رئیس‌جمهوری است و نباید لایحه بودجه به طرح مجلس تغییر داده شود.