دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر دولت‌های گذشته کمک می‌کردند امروز در قله‌های بلند هسته‌ای بودیم، گفت: زمانی که فرمانده سپاه بودم در کره شمالی توافقاتی شد که اگر این توافقات محقق می‌شد و محدودیت‌ها اعمال نمی‌شد امروز در زمینه هسته‌ای از موشکی جلوتر بودیم.

محسن رضایی، صبح دیروز در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر در دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه دانش و فناوری هسته‌ای خودش مستقل از صنایع دیگر است که در زمینه حمل و نقل اقیانوسی، پزشکی، تأمین انرژی و دارویی یک سرمایه عظیم برای ملت به شمار می‌رود، گفت: ما از این سرمایه نمی‌گذریم، اسرائیل و آمریکا کور خواندند که فکر می‌کنند ما از این سرمایه دست می‌کشیم.

وی با تاکید بر حساسیت دشمن نسبت به مسئله هسته‌ای، گفت: آنها نگران پیشرفت ایران هستند نه نگران بمب هسته‌ای، اروپا ۲۰۰ سال پیشرفت ایران را به گروگان گرفته و دولت‌های دست نشانده و غرب‌زده‌ها را نگهبان این گروگان‌گیری قرار داده است.

رضایی با اشاره به اینکه چرا فرماندهان ناو آمریکایی موقع عبور از خلیج فارس با احترام به پاسداران ما برخورد می‌کنند، گفت: اینها می‌دانند نمی‌توانند با تحقیر حرف بزنند، رفتند زبان فارسی یاد گرفتند چون قدرت احترام و امنیت می‌آورد.

وی گفت: قصه‌های تلخی در تاریخ انقلاب است، در اسناد قاجار آمده که تهران از زاگرس عبور کرده و اقتصاد ایران از خلیج فارس به دریای عمان وصل شود اما چه کسانی مسیرها را بستند؛ غربی‌ها حتی تعیین می‌کردند که جاده‌های ایران از کجا برود که ملت ایران پیشرفت نکند پس مشکل غرب با ایران فقط هسته‌ای نیست.

وی با اشاره به اینکه برای انتقام خون شهید فخری زاده به اسرائیل یک لحظه هم نباید فرصت داد تصریح کرد: بیرون کردن آمریکا از منطقه، پیشرفت علمی و اقتصادی ایران در واقع قصاص ما از دشمن است، ایران می‌تواند کانون تحولات ۱۰ سال آینده باشد که باید هویت اسلامی، روحیه جهادی و غیرت ملت را بیدار کند، درهای پیشرفت ما در بیرون نیست باید قفل‌های محکمی که از بیرون زده شده از درون شکسته شود.