یک نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا ورود نظامیان به انتخابات ریاست جمهوری، با سخنان امام(ره) مبنی بر ضرورت عدم ورود نظامیان به سیاست تضادی ندارد، گفت: متاسفانه برخی سخنان امام(ره) را آن طوری که دوست دارند، تعبیر و تفسیر می‌کنند. منظور امام(ره) این نبود که افراد نظامی نمی‌توانند نامزد بشوند یا برخی موضوعاتی که بعضا از زبان برخی‌ها می‌شنویم.

ابراهیم عزیزی درباره نامزدی چهره‌های نظامی در انتخابات ریاست جمهوری 1400، در گفتگو با انتخاب افزود: فراموش نکنید که یک رییس جمهور نظامی به معنای آن نیست که دولت یا حکومت نظامی شود.

وی گفت: ما اگر به تاریخ نگاه کنیم و جهان امروز را ببینیم، متوجه خواهیم شد بسیاری از کشورهایی که موفق بودند از گزینه‌های منضبط و با دسیپلین و نظامی در امور اجرایی و سایر موضوعات استفاده کردند و لذا این نمی‌تواند مسئله نگران‌کننده‌ای باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آقای روحانی هفت سال است که می‌گوید من سرهنگ نیستم و حقوق‌دانم ولی در این هفت سال چه گلی به سر این مملکت زده است، ادامه داد: بزرگترین مشکلات امروز کشور ما ساخته دست همان کسی است که با افتخار می‌گفت من سرهنگ نیستم و حقوق‌دان هستم. این در حالی است که افراد نظامی با توجه به سوابق تشکیلاتی و انضباطی خودشان می‌توانند نظم بهتری به مدیریت امور بدهند.

نظامیان مذاکره را بهتر بلد هستند

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا یک چهره نظامی می‌تواند در عرصه سیاسی و اقتصادی یا سیاست خارجه موفق باشد، گفت: قطعا از خیلی از افرادی که ادعای آن را دارند، بهتر خواهند بود. نظامیان بهتر مذاکره را بلد هستند، چراکه با شجاعت و اقتدار و عزت پای میز می‌نشینند و ترس و لرزی ندارند.