رییس کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیش‌‌نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه اقتصادی کشور تا نیمه آذر ماه به صحن علنی مجمع ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد سعیدی‌کیا در گفت‌وگویی با تبیین روند بررسی پیش‌نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه اقتصادی کشور گفت: این سند با اقدام کمیته‌های هفتگانه کارشناسی وابسته به کمیسیون زیربنایی دبیرخانه مجمع با بهره‌مندی از مشارکت کارشناسی دستگاه‌های مختلف اجرایی و نخبگان در ۱۸ جلسه این کمیسیون تدوین و نتایج بررسی این کمیته‌ها تصویب شد.

وی افزود: البته می‌دانستیم که چون ایده‌های مرتبط با سیاست‌های برنامه هفتم از جانب رهبر معظم انقلاب ابلاغ نشده، ممکن است مصوبات این کمیته‌های هفتگانه نیاز به بازنگری داشته باشد، اما برای این که کارها عقب نیفتد به تدوین پیش‌نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه پرداختیم.

رئیس کمیسیون زیربنایی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام از تلاش برای در نظر گفتن دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در تهیه پیش‌نویس خبر داد و  اضافه کرد: در این چارچوب طبق اطلاعاتی که از دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص این سیاست‌ها داشتیم بررسی سیاست‌ها را در ۱۸ جلسه پیش بردیم و نتایج آن را در سه جلسه ویژه کمیسیون زیربنایی در مجمع به ریاست حجت‌الاسلام مصباحی مقدم مطرح و مصوب کردیم.

سعیدی کیا با بیان اینکه ایده‌های مرتبط با پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه اخیرا با امضای حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب به دبیرخانه مجمع ابلاغ شد و دبیرخانه مجمع نیز آن را به ما ارائه کرد، افزود: ما نیز بررسی‌های کارشناسی در خصوص پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه را با ایده‌های ابلاغی از دفتر رهبر معظم انقلاب تطبیق می‌دهیم و پس از تکمیل، تعمیق و اصلاحات لازم؛ در ۲ یا سه جلسه دیگر در کمیسیون امور زیربنایی به صحن علنی مجمع ارسال خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به دستور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تسریع در تدوین سند پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم، پیش بینی می‌کنیم آن را تا اواسط آذر به صحن علنی مجمع بفرستیم.

سعیدی کیا درباره روند تصویب نهایی پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه افزود: نتایج بررسی‌های کمیسیون‌های پنجگانه پس از تصویب از طریق دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دفتر رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌شود تا اگر معظم له ملاحظاتی دارند اعمال کنند تا پس از تصویب نهایی از طریق ایشان به سران سه قوه ابلاغ شود.