معاون وزیر خارجه کشورمان ضمن آنکه از پیگیری برای برگزاری نشست میان خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی و مسئولین قضایی کشور خبر داد، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال پنهان کردن جزئیات سانحه هواپیمایی اوکراین و تضییع حقوق خانواده‌های جانباختگان نیست.

دومین دور از مذاکرات هیأت‌های ایرانی و اوکراینی درباره سانحه هواپیمای اوکراین روز دوشنبه(29 مهرماه) با حضور محسن بهاروند معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد.

تجمع اعتراضی خانواده‌های کشته‌شدگان مقابل وزارت خارجه

در همین راستا، شماری از خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای مسافربری اوکراینی، همزمان با حضور هیات دیپلماتیک اوکراینی در تهران،‌ مقابل ساختمان وزارت امور خارجه تجمع کرده و خواستار گفت‌وگو با فرستادگان اوکراین شدند.  مشاهدات میدانی حاکی از این است که اعضای خانواده کشته‌شدگان در مقابل مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

محسن بهاروند اما در حاشیه مذاکرات با هیأت اوکراینی که به میزبانی کشورمان انجام می‌شود، با حضور در جمع خانواده‌های جانباختگان پرواز PS752 هواپیمایی اوکراین به خانواده‌های قربانیان این سانحه اطمینان داد دستگاه دیپلماسی کشور با هماهنگی و همکاری با کلیه نهادهای ذیربط، تمام ظرفیت‌ها و تلاش خود را جهت پیگیری حقوق قربانیان به کار خواهد بست. وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های بازماندگان و دلجویی از آنان وعده داد برگزاری نشست میان خانواده‌های جانباختگان و مسئولین قضایی کشور را جهت اطلاع خانواده‌های جانباختگان از روند قضایی حادثه و پاسخ به سوالات و ابهامات احتمالی پیرامون سانحه پیگیری خواهد کرد.

گفتنی است مذاکرات میان هیأت اوکراینی و مقامات ایرانی، امروز نیز برای سومین روز متوالی ادامه خواهد داشت. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دوشنبه‌شب، همزمان با برگزاری این مذاکرات، در گفت‌وگو با یوگنی ینین، معاون وزیر امور خارجه اوکراین ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل دو طرف این مذاکرات هرچه سریعتر به نتایج مطلوب و مورد نظر برسد.