رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه جریان رقیب اصلاحات هیچ‌گاه شهامت عذرخواهی از مردم به خاطر حمایت از آقای احمدی‌نژاد را نداشت، گفت: اصلاح‌طلبان به خاطر برخی ناکارآمدی‌های دولت که به سرمایه اجتماعی اصلاحات ضربه زد، حاضر به عذرخواهی هستند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و مدنی شهرستان ری، میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم را نگران‌کننده توصیف کرد و افزود: مردم به خاطر برخی ناکارآمدی‌ها و وضعیت معیشتی که با آن دست‌به‌گریبان هستند گلایه‌های به حقی از مسئولان دارند و به همین دلیل و هم به خاطر رد صلاحیت‌های گسترده صورت گرفته و هم به دلیل نوع رفتار جریانات سیاسی در انتخابات مجلس یازدهم مشارکت قابل قبولی را شاهد نبودیم و اگر این میزان مشارکت در انتخابات آینده ادامه داشته باشد، نمی‌تواند مسیر انقلاب را تضمین کند.

وی حضور مردم در رویدادهای مهم را تضمین‌کننده مشروعیت نظام دانست و  تأکید کرد که میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم  به این مشروعیت آسیب زد.

لزوم تغییر در نحوه اداره کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید شرایط فعلی حاکم بر کشور تغییر کند و ادامه روند فعلی با همراهی مردم می‌تواند اصلاح شود ،خاطرنشان کرد: کسانی که دل در گروه انقلاب دارند و دغدغه‌مند هستند از وضعیت فعلی کشور که می‌تواند تداوم آن منجر به اتفاقات ناگواری شود، نگران هستند و راه فائق آمدن بر مشکلات و چالش‌ها را تغییر در نحوه اداره کشور و حفظ انسجام و همدلی در خانواده انقلاب می‌دانند.

بقای نظام به حضور اصلاح‌طلبان پیوند خورده است

عارف با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبانی که به گفتمان اصلاح‌طلبی اعتقاد راسخ دارند هیچ‌گاه در نقش اپوزیسیون ظاهر نمی‌شوند، گفت: تجربه نشان داده که یک جریان سیاسی نمی‌تواند کشور را اداره کند و کسانی که فکر می‌کنند یکدست شدن حاکمیت باعث حل مشکلات مردم می‌شود سخت در اشتباه هستند.

وی با اشاره به خط تخریبی رسانه‌های بیگانه علیه اصلاح‌طلبان، تأکید کرد: رسانه‌های فارسی‌زبانی که در خارج از کشور مدیریت می‌شوند در چند سال اخیر یک هدف را دنبال کرده‌اند و آن‌هم تخریب هدفمند اصلاح‌طلبان بوده است چراکه می‌دانند بقای نظام به حضور اصلاح‌طلبان پیوند خورده است.