یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی احمدی‌نژاد هم در سفرهای استانی‌اش منتی بر سر کسی نمی‌گذاشت، گفت: امروز رفتارها در مجلس به گونه‌ای شده که قالیباف فقط می‌خواهد خودش دیده شود و نمایندگان هم با بی‌تجربگی باعث شده‌اند جایگاه پارلمان تنزل پیدا کند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره سفرهای استانی رؤسای قوا در این روزها و حواشی به وجود آمده، افزود: زمان جنگ و بعد از آن سفرهای استانی را داشتیم؛ رؤسای قوا برای حل مشکلات به استان‌ها می‌رفتند و با استقبال مردمی مواجه می‌شدند و اینچنین هم یکدیگر را زیر سوال نمی‌بردند.

وی ادامه داد: آن زمان این‌گونه نبود که مسئولان طی‌ سفرهای استانی خود در هر شهری که وارد می‌شوند، با کنایه و به صورت صریح عملکرد قوه دیگر را زیر سوال ببرند و بگویند ما جهادی هستیم و برای نظارت میدانی آمده‌ایم، از تهران و پایتخت نمی‌شود مشکلات و مسائل را حل کرد و با این حرف‌ها مدیریت رئیس قوه دیگر را زیر سوال ببرند.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان این‌که هیچ‌گاه این رفتارهایی که امروز مشاهده می‌کنیم در طول زمان‌های گذشته وجود نداشته است، عنوان کرد: حتی در زمان احمدی‌نژاد وقتی وی سفر استانی می‌رفت، رئیس وقت مجلس را این‌گونه زیر سوال نمی‌برد و نمی‌آمد منّت بگذارد و بگوید امروز که من سفر استانی آمده‌ام، رؤسای قوای دیگر در تهران نشسته‌اند و کار نمی‌کنند، اصلاً چنین شرایطی نداشتیم.

وی تاکید کرد: این سفرها با توجه به اینکه به اختلافات در کشور دامن می‌زند اگر با این رویکرد ادامه پیدا کند، ضررهایش از منافع بیشتر است.

میرزایی گفت: در ابتدای مجلس یازدهم چندین کارگروه هم تشکیل دادند تا مجلس را به جایگاه شایسته خودش در نظام سیاسی کشور برگردانند اما چیزی که در حال حاضر می‌بینیم این است که آقای قالیباف به‌گونه‌ای عمل می‌کند که می‌خواهد فقط خودش دیده شود.