قائم مقام حزب اتحاد ملت تاکید کرد: هنوز هیچ بحث و‌ جمع‌بندی در مجموعه اصلاح‌طلبان در مورد نوع و‌ چگونگی ورود به انتخابات و یا مصادیق آن صورت نگرفته است، اما آنچه روشن است این است که بعید است اصلاح‌طلبان بدون حضور کاندیدای اختصاصی خود در انتخابات پیش رو مشارکت جدی داشته باشند.

آذر منصوری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و اینکه آیا جریان اصلاحات وارد مصداق کار انتخاباتی شده است، گفت: اصلاح‌طلبان همواره نسبت به انتخابات رویکرد ایجابی داشته و علی‌القاعده از این به بعد هم این نگاه نسبت به انتخابات وجود خواهد داشت. وی توضیح داد: ایجابی به این معنی که آنجا که احساس کنند حضورشان در انتخابات در تقویت منافع ملی، دور کردن تهدیدهای منطقه‌ای و بین‌المللی از کشور و نیز تامین نظر و خواست مردم اثرگذار است، با همه توان خود در انتخابات مشارکت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که اسامی این روزها مطرح می‌شود مانند آقایان لاریجانی، سعید محمد، فتاح و ...، فکر می‌کنید رئیس‌جمهور آینده ایران متعلق به کدام جناح است، بیان کرد: یک قاعده، انتخابات ریاست‌جمهوری را با انتخابات دیگر متفاوت ساخته است و آن هم این است که در نهایت یک دوقطبی بین کاندیداها شکل خواهد گرفت؛ این دوقطبی تقریبا در همه انتخابات‌های ریاست‌جمهوری چه انتخابات یک مرحله‌ای و چه دو مرحله‌ای اتفاق افتاده است.

منصوری ادامه داد: حتی اگر اصلاح‌طلبان کاندیدای اختصاصی خود را در انتخابات ۱۴۰۰ نداشته باشند، شکل‌گیری این دوقطبی محتمل است، اما این دوقطبی در نهایت سطحی از مشارکت انتخابات ۹۸ را تکرار خواهد کرد و موجب حرکت رأی‌های خاکستری نخواهد شد.