سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مجلس باید در جریان اشکالات روند اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قرار گیرد، تاکید کرد که این کمیسیون هر اعتراضی پیرامون این موضوع را حتی اگر یک کارگر باشد به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

علی بابایی کارنامی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در مورد اعتراض جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی درباره نحوه اجرای طرح همسان‌سازی حقوق این قشر که معتقدند ناعادلانه و متفاوت با سایر بازنشستگان بوده، گفت: معدل افزایش حقوق ناشی از اجرای این طرح به گونه‌ای است که باید حداقل یک میلیون تومان به حقوق هر کدام از بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه شده باشد، ضمن اینکه باید به این نکته هم توجه شود که منابع تخصیص‌یافته به این بخش محدود است و ممکن است پاسخگوی انتظارات آنها نباشد. نماینده ساری و میاندرود در مجلس ادامه داد: البته اشکالات فراوانی نیز در شیوه اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان وجود داشته و دارد. از سوی دیگر برخی مسئولان مربوطه در مورد مشاغل سخت و زیان‌آور اختلاف‌‌نظرهایی درباره سوابق میزان پرداخت بیمه‌ای دارند و تعدادی از بازنشستگان نیز با توجه به پرداخت چهار درصدی که برای خود داشتند، انتظاراتی دارند که به حق هم هست اما سازمان تامین اجتماعی هم در این مورد استدلال خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: معتقدیم نحوه اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌تواند با ضعف‌هایی همراه بوده باشد اما هنوز به طور دقیق اطلاع نداریم که اشکال این کار به کجا برمی‌گردد. زمانی می‌توانیم این موضوع را پیگیری کنیم که به طور کامل در جریان مشکل قرار بگیریم.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: به عنوان نماینده موظف هستیم که چنانچه شکایتی در این مورد وجود داشته باشد از حقوق کارگران دفاع کنیم و قطعا مطالبات این قشر را ولو یک اعتراض هم که مطرح باشد از طریق کمیسیون پیگیری می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: این کمیسیون اعتراض‌های مطرح شده درباره نحوه اجرای طرح همسان‌‎سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را از طریق روسای این سازمان و سایر مسئولان مربوطه پیگیری می‌کند و اگر اشکالی در این مورد وجود داشت از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم که برای رفع آن اقدام کنند.