سخنگوی دولت گفت: دولت تا آخرین روز کاری و قانونی خود «هدفمند»، «امیدوار» و «استوار» ایستاده و مجهز به نقشه راه و برنامه‌ای مشخص به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 به گزارش ایسنا، در پی ابتلای سخنگوی دولت به کرونا در هفته‌های گذشته، چهارمین نشست خبری هفتگی علی ربیعی با خبرنگاران به صورت مکتوب برگزار شد افزود: دولت به سختی‌های زندگی ناشی از تحریم‌های ظالمانه ای که به کشور و مردم تحمیل شده واقف است و همه تلاش خود را برای عقب راندن تحریم گران، شکستن تحریم و حفاظت از زندگی مردم به کار بسته و خواهد بست و تاکنون نیز آرزوی آنهایی را که می‌گفتند ایران در سه ماه یا یکسال فرو خواهد پاشید، به باد داده است.

ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم

سخنگوی دولت با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام سوگواری ماه محرم تاکید کرد: امسال هم ما ایرانیان یک وظیفه مهم برای حفظ عزاداری‌های محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برعهده داریم. هم عزاداری باید باقی بماند و هم الگویی از انجام این مناسک ارائه دهیم که آیندگان قضاوت صحیحی از ما داشته باشند.

ربیعی با بیان اینکه عزاداری برای سیدالشهدا(ع)، یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی جامعه اسلامی ماست، گفت: به هیچ‌وجه عزاداری برای امام حسین (ع) از فرهنگ ما حذف شدنی نیست اما سلامت و حفظ جان مردم از خواسته‌های سیدالشهداست و ایشان هم راضی نیست مردم، سالم به مجلس بیایند و بیمار برگردند. این اتفاق هرگز مطلوب امام حسین(ع) نیست.

وی تاکید کرد: بنابراین امسال ظاهر عزاداری‌ها مثل سال‌های قبل نیست؛ ولی باطن عزادرای همان باطن عزاداری‌های سال‌های قبل است. ما وظیفه داریم که «جانها» را حفظ کنیم که نهضت «حسین جان» مستدام بماند.

طرح فروش نفت با موعد مشخص به متقاضیان

وی همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه عرضه اوراق سلفی نفت که در جلسه سران قوا تصویب شده است و انتقاداتی به آن وارد شده گفت: طرح «فروش نفت با موعد مشخص به متقاضیان» نیز پیشنهاد مشترک وزارت اقتصاد و وزارت نفت بود که تاییدیه بانک مرکزی را به همراه داشت و در بررسی ها معلوم شد که به اهداف هدایت نقدینگی و رونق تولید و طرحهای عمرانی و مقابله با تورم و رکود کمک می کند.

علت حضور نداشتن رئیس جمهوری در جلسه رأی اعتماد سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه علت حضور نداشتن رئیس جمهوری در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت توصیه کمیته بهداشتی ستاد ملی کرونا اعلام شده و اینکه آیا پروتکل خاصی در کمیته‌ها یا ستاد ملی کرونا در خصوص حضور مسئولین در برخی اجتماعات و جلسات تدوین شده است، گفت:پروتکل‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته بهداشتی ابلاغیه‌های مشخصی دارد و قاعدتاً هر جا که شائبه و احتمال عدم رعایت یا عدم امکان رعایت آن باشد، حضور افراد اعم از مقامات یا افراد معمولی جایز نخواهد بود.

وی افزود: این مورد مسبوق به سابقه بوده چنانکه بسیاری از جلسات و دیدارهای مقامات ارشد در این راستا لغو شده یا به صورت ویدئو کنفرانس و از راه دور برگزار شده است و این موضوع کماکان بر قوت خود باقی است.