سخنگوی دولت گفت: از ماه آینده طرح اخذ مالیات از مساکن خالی عملیاتی می‌شود.

علی ربیعی در نشست خبری دیروز خود درباره تصمیم دولت درباره مستاجرین نیز تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم کلیه قراردادهای مسکونی استیجاری که مدت آنها تا پایان مهر بود در صورتی که توافقی بین مالک و مستاجر صورت نگرفت، توسط خودشان، یک سال دیگر تمدید شود. برای تهران ۲۵ درصد، برای کلانشهر ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد افزایش اجاره‌بها در نظر گرفته نشده است.

ربیعی با اشاره به نظارت دولت بر بازار مسکن گفت: بخشی از نظارت در این بازار مثل بازار دلار و یورو که امروز عرضه شده و تقاضایی ندارد، است. با این پدیده در بازار مسکن رو به رو بودیم و الزامی شد کلیه خرید و فروش‌ها در سامانه‌ای ثبت شود. این تصمیم بسیار کمک می‌کند که آمار و اطلاعات این بازار درست باشد. حمایت‌های گام به گامی  را برای تعدادی از مستاجرین باید انجام دهیم. این طرح در قالب بسته‌های حمایتی است.

مشکلی در تامین ارز نداریم

وی همچنین با اعلام اینکه صادرات غیرنفتی افزایش یافته است تصریح کرد که از ناحیه تامین ارز امروز مشکلی نداریم.

ربیعی توضیح داد: وقتی نفت تحریم شد، ما از صادارات آن محروم شدیم اما از ناحیه تامین ارز امروز مشکلی نداریم و در روزهای آینده ۲۰۰ طرح را با ۱۷۰ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد.    وی با بیان اینکه ۲۶ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق محروم بوده است، افزود: خاطرمان هست که عده‌ای می گفتند تورم ونزوئلایی خواهیم داشت اما تلاش خودمان را به کار بردیم که این امر محقق نشود.

مددجویان جمعیت امام علی(ع) فراموش نخواهند شد

سخنگوی دولت درباره سرنوشت افراد تحت پوشش جمعیت امام علی(ع) با توجه به تعطیلی این سازمان مردم‌نهاد گفت: در جریان علت بازداشت نیستم، اما بر اساس شنیده‌ها از وزارت کشور، بحث آدم‌ها است نه جمعیت. اگر قرار است جمعیتی تعطیل شود قاعده دارد و بحث افراد بازداشت شده با قوه قضائیه است.

دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه به طورعمومی سیاست ما حمایت از جمعیت‌های مردم‌نهاد است، افزود: این مددجویان فراموش نخواهند شد.

افت 20 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا

سخنگوی دولت با اشاره به بالا رفتن مجدد تعداد مبتلایان و فوتی‌های بیماری کرونا، گفت: ۸۸ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اردیبهشت داشتیم که امروز ۲۰ درصد تنزل پیدا کرده است. وی با اشاره به بالا رفتن مجدد تعداد مبتلایان و فوتی‌های بیماری کرونا، اظهارکرد: گزارش‌هایی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شد مبنی بر اینکه استان‌هایی که وارد پیک شدند آمار ما را بالا بردند. وی درباره موج دوم کرونا اظهار کرد: وزارت بهداشت و قوه قضاییه گشت‌هایی خواهند داشت. بنا داریم وارد موج دوم کرونا در کشور نشویم، تمرکز ما در حال حاضر روی استان‌هایی است که وارد پیک شده‌اند یا اصلا تا حالا وارد نشده‌اند.