یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه جبهه پایداری گزینه‌ای را برای ریاست مجلس یازدهم مطرح نکرده است درباره جلسه وفاق روز سه‌شنبه منتخبین مجلس یازدهم گفت: در این جلسه قالیباف شرایط جلسات وفاق درباره ریاست مجلس را پذیرفت.

نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: ابتدا این جلسه کار خود را با برخی افراد مثل آقایان زاکانی، حاجی بابایی و بعد هم آقایان نیکزاد و میرسلیم شروع کرد. در گزارشی که یکی از دوستان در جلسه ارائه کرد، اظهار تمایل آقای قالیباف نسبت به اینکه در جلسه وفاق حضور پیدا کند، اعلام شد. بنده به‌ عنوان دبیر جلسه با ایشان صحبت کردم و شرایط جلسه مبنی بر اینکه در فرآیند جلسات وفاق، به هر کسی که برای ریاست مجلس رسیدیم، دیگران باید نسبت به آن تعهد داشته باشند، اعلام شد و ایشان هم در جلسه‌ای که مصوب همین جلسه بود و با حضور مدعیان ریاست مجلس برگزار  شد، حضور پیدا کرد.

وی تصریح کرد: جبهه پایداری علی‌رغم اینکه گزینه‌ای را برای ریاست مجلس، مدنظر داشت، برای اینکه بتواند پرچمداری این جلسات و موضوع انسجام و وحدت را به‌عهده بگیرد، گزینه خود را مطرح نکرد و تمام تلاش خود را در یک فضای بی‌طرف بین عزیزان فراهم کرد و بنا شد تا پنج کاندیدای ریاست مجلس، نماینده‌هایی را به این جلسه معرفی کنند تا در جلسات حضور داشته باشند.

پژمانفر با اشاره به چگونگی برگزاری این جلسات وفاق تاکید کرد: هر کدام از کاندیداها چند نفر را همراه خود دعوت کردند و با توجه به محدویت مکانی که وجود داشت، جلسه با حضور حدود ۳۰ نفر شکل گرفته و تاکنون نیز ادامه دارد، بعد از مذاکرات مختلف قرار شد ما در سه گام،‌  مسیر را جلو ببریم. گام نخست نیز این بود که ما پیامی را به مردم شریف ایران اسلامی برسانیم و آن پیام این بود که بین عزیزانی که کاندیدای ریاست مجلس شده‌اند، هیچ تفاوت و اختلافی نیست و آن‌ها دور هم جمع شده‌اند.

وی در خصوص اینکه جلسه فرعی که متشکل از کاندیداهای ریاست است همچنان ادامه دارد یا کارکرد آن تمام شد، تاکید کرد: جلسه را به‌عهده خود دوستان گذاشتیم که بخواهند ادامه دهند یا نه. از نظر ما مأموریت آن جلسه تمام شده است و ما وارد گام دوم شدیم و گام دوم این بود که وارد چارچوب نقطه‌نظرات کسانی که می‌خواهند رئیس مجلس بشوند شویم و فرآیندهایی که در ارتباط با این موضوع هست را بررسی کنیم.

منتخب مجلس یازدهم در خصوص این که برخی از افراد نام‌برده شده اعلام کرده‌اند که کاندیدای ریاست مجلس نخواهند شد و آیا این تصمیم فردی بوده یا در فرآیند جلسات وفاق چنین نتیجه‌ای حاصل شده است، اظهار کرد: این نیز از ثمرات این جلسه بود. یعنی این جلسه توانست هم در کم کردن افرادی که کاندیدای ریاست مجلس بودند، مؤثر واقع شود و هم ان‌شاءالله در گام‌های بعدی موفق خواهد بود تا تشکیل فراکسیون و بعد هم صحن علنی مجلس و تا زمانی که پیام وحدت را به جامعه مخابره کند.