رئیس‌جمهوری با خانواده‌های شهدای حادثه شناور کنارک ابراز همدردی کرد و گفت: دلایل این حادثه در آینده روشن و پس از مشخص شدن، برای مردم بیان می‌شود.

حسن روحانی دیروز در جلسه هیات دولت با اشاره به یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی ارتش در دریای عمان افزود: برای ما بسیار جای تاسف و تاثر بود که جوانان نیروی دریایی خود را در یک حادثه دلخراش از دست دادیم. شنیدن این خبر برای ما سخت بود ولی مردم در سراسر کشور و همه مسئولان ابراز همدردی کردند.  من با صراحت و با تواضع به خانواده شهدا می‌گویم هیات دولت و همه دولت را سهیم در غم خود و شریک در این مصیبت بدانید.

رئیس‌دولت تدبیر و امید با بیان اینکه دلایل این موضوع در آینده روشن و پس از مشخص شدن، برای مردم بیان می‌شود، تصریح کرد: این افراد برای امنیت به دریا رفتند و نه برای تفریح. عملیات برای خوشگذرانی نداشتند بلکه برای توانمندتر شدن قدرت جمهوری اسلامی ایران داشتند. خالصانه به صحنه رفته و مظلومانه به شهادت رسیدند. این بسیار مهم است که در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه و در آب‌های مواج برای امنیت مردم فداکارانه حضور داشته باشند.

روحانی با اشاره به روایات در مورد رزم در آب خاطرنشان کرد: رزم در آب جایگاه دیگری در روایات ما دارد. همه جا ایستادگی، ایثار و شهادت مقدس است اما رزم و شهادت در دریا، اجرش ۱۰ برابر رزم در زمین است. آنها به لقا حق شتافتند و ما در کنار این خانواده‌های عزیز باید باشیم.  

وی افزود: آنها بدانند همه مردم در غم‌شان سهیم هستند و امیدواریم این گونه حوادث در جمع رزمایش‌ها و تمرینات نظامی ما به حداقل کاهش یافته و بتوانیم نظم دقیقی را شاهد باشیم.  

رئیس‌جمهور درباره شرایط امروز کشور و تحولات بازار ابراز داشت: از اواخر بهمن که این ویروس آغاز شد تا پایان اردیبهشت که نزدیک آن هستیم، کار بزرگی انجام شده است. مردم، نیروهای مسلح، بخش اقتصاد، نهادهای عمومی غیردولتی، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها و... همه حضور داشتند. رسانه‌ها فداکاری کردند اما یک بار سنگینی هم بر دوش دولت به عنوان وظیفه بود.

روحانی با تاکید بر اینکه خداوند ما را لایق این آزمایش سخت و سنگین قرار داده است، بیان کرد: هر کسی، هر دولتی، هر ملتی و هر جمعی مورد آزمایش‌های بسیار سنگین قرار نمی‌گیرد. دولت و ملت ایران امروز در یک آزمایش سخت بی‌نظیر قرار گرفتند. درست است که ملت‌های دیگر نیز سهیم هستند ولی هیچ ملتی نیست که دو سال مداوم زیر ضربات سنگین و حصر باشد و این بیماری و ویروس وارد کشور شود. اگر هست، بگویند.

تسهیلات کسب و کارها تا پایان خرداد پرداخت شود

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در عبور از این دوران سخت وزارتخانه‌های ارشاد، خارجه و راه و شهرسازی پر تلاش، شریک و همکار بودند، تمام وزیران اقتصادی دولت در عبور از بحران کرونا و تحریم فعال بودند،  افزود: اداره کشور در این شرایط کار سختی است این که سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و سایر بانک ها به صحنه آمدند  و تسهیلات برای کسب و کارهایی که دچار مشکل شده آغاز شده و تداوم دارد و امیدوارم و تاکید می‌کنم کاری کنید به همه کسب و کارها تسهیلات در همین روزهای اردیبهشت تا پایان خرداد ۹۹ هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

سهام عدالت به آسان ترین صورت به مردم پرداخت شود

روحانی تاکید کرد: کاری کنید سهام عدالت به آسان‌ترین  صورت به مردم پرداخت شود خوشحال شدم که روز گذشته شواری عالی بورس تصویب کرد که در این زمینه بانک های کشور به کمک بیایند.

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: هر کسی که می‌خواهد سهام خود را بفروشد به بانک مورد علاقه خود مراجعه کند و وکالت می‌دهد و آن بانک در روزی که مشخص می شود سهام آن فرد را می‌فروشد و هرچه را فروخت پول را به صاحب سهام بر می‌گرداند که راه بسیار آسانی است و هر فردی هم که می‌خواهد سهام خود را مستقیم نگه دارد یا از طریق شرکت‌های استانی حفظ کند این کار می‌کند به هر حال آسان‌سازی شود که کار بزرگی است که به خوبی اجرا می‌شود و تسهیلات هم به مردم پرداخت شود.

وی گفت: همه باید تلاش کنیم دیگر یک فشار مضاعف به مردم وارد نشود، این فشار قیمت اجناس در بازار است که باید همه مراقبت کنیم عده ای دارند سوء استفاده می کنند اگر همه چیز به صورت طبیعی بود می‌گفتیم پیش آمده ولی عده‌ای سوء استفاده کردند عده‌ای در ماسک و دستکش هم سوء استفاده کردند تا چه برسد به ارز و سکه.

روحانی ادامه داد: من خواهش می‌کنم همه توان را به کار بگیریم همه نظارت‌ها و دقت‌هایی که باید بشود، کارهایی که اتحادیه ها باید انجام دهند وزارت صمت، تعزیرات و دادگستری همه باید تلاش کنیم با سختی کمتری از این روزهای سخت عبورکنیم.  کارآفرینان شرایط ما را می‌دانند و تا آخرین ریال را به بانک مرکزی بر می گردانند در این شرایط باید با اتحاد و وحدت و همدلی با امیرالمومنین مسیر جهش تولید در کشور را بیافرینیم.