سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به دلیل حواشی به وجود آمده پیرامون اظهارات جنجالی غلامحسین کرباسچی، دبیرکل این حزب، عذرخواهی کرد.

حسین مرعشی با اشاره به حواشی به وجود آمده پیرامون اظهارات غلامحسین کرباسچی و واکنش سایر چهره‌ها و احزاب اصلاح‌طلب به اظهارات او، به «خبرآنلاین» گفت: به عنوان عضو حزب کارگزاران از همه اصلاح‌طلبان و مردم عذرخواهی می‌کنم. فریاد کشیدن در رسانه‌ها، یکدیگر را به انواع و اقسام مطالب متهم کردن و زیر سوال بردن و تضعیف شخصیت‌هایی که در این شرایط می توانند پشتوانه و نقطه امیدی برای مردم باشند در هیچ سطحی پسندیده نیست. وی افزود: من به عنوان برادر کوچکی در حزب کارگزاران سازندگی ایران از بابت همه مطالبی که به وجود آمده از پیشگاه همه سیاسیون، اصلاح‌طلبان و مردم ایران عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم بتوانیم در جهت همکاری‌های سازنده و مفید و افزایش اعتبار شخصیت‌های طراز اولی که باید در خدمت مردم و نظام باشند، بتوانیم کارهای کشور را جلو ببریم.

خاتمی رهبری جامع اصلاحات است

سخنگوی حزب کارگزاران با تاکید بر لزوم بازسازی جریان اصلاحات، اظهار کرد: انتقادات باید محیط ها و نهادهای هماهنگ کننده را در مسیر بهتری قرار دهد و حزب کارگزاران هم برای بازسازی جبهه اصلاحات آماده است تا نظارت خود را تدوین و به سایر احزاب اصلاحات تقدیم کند.

وی گفت: در عین حال آمادگی داریم مشورت‌های لازم را خدمت آقای خاتمی به عنوان هماهنگ‌کننده عالی و رهبری جامع اصلاحات ارائه کنیم تا ان‌شاءالله این برنامه‌ها بتواند در دوره جدید همکاری‌هایی که قرار است برای انتخابات ۱۴۰۰ پایه‌ریزی شود، با درسی از گذشته و بررسی تجربه‌ها، نهادی فراگیرتر، جامع‌تر و موثرتر را مستقر کند.

وی همچنین با اشاره به استعفای موسوی لاری از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، گفت:  شورای عالی در هر دوره از فعالیت خود به عنوان یک ائتلاف برای یک انتخابات مستقر می شده و بعد از انتخابات هم رایزنی ها مجددا  برای دوره بعدی شروع می شد.

استعفای آقای موسوی لاری از این جهت خوب بود که بحث‌های مربوط به تشکیل یک دوره جدیدی از همکاری را تسریع کرد. احزاب هم باید مجدا رایزنی‌ها و مشورت‌های لازم را با آقای خاتمی داشته باشند تا دوره جدیدی از همکاری‌ها برای انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری شود.

مرعشی در پایان خبر تشکیل هرگونه تشکیلات و ائتلاف جدید توسط حجت‌الاسلام موسوی لاری را رد کرد.