سخنگوی قوه قضاییه از ممنوع‌الخروجی سیف خبر داد و با اعلام خبر تشکیل پرونده برای سایت «سکه ثامن» گفت: معلوم نیست متهم پرونده از کشور خارج شده یا نه، اما در دسترس نیست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، گفت: بسیاری این عمل را محکوم کردند، اما نباید به این میزان بسنده کرد. دادستان، ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و سایر نهادهای قضایی این جنایت را کاملا تعقیب کنند و از پلیس بین‌الملل بخواهند اینها را شناسایی و تعقیب کنند. دادستان و رییس کل استان و نیروهای امنیتی با کمک هم تلاش کنند هرچه سریعتر همه عواملی که دست به این اقدام زدند و حامیان آنها و کسانی که این تیم را همراهی کردند شناسایی و تحویل قوه قضاییه دهند تا قوه قضاییه با آنها برخورد کند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی  در رابطه با سایت «سکه ثامن» پرونده‌ای تشکیل شده و کسی که در این زمینه مسئولیت داشته ممنوع‌الخروج شده است یا نه؟ گفت: اینکه جرمی در این پرونده  واقع شده یا خیر باید رسیدگی شود، ولی افراد شکایت کردند و وارد رسیدگی شدیم. طرف اصلی در دسترس نیست و اینکه آیا فرار کرده یا از کشور خارج شده مشخص نیست که  از آن اطلاع ندارم ولی برخی خبرها هست که از کشور خارج شده است. البته به صورت غیابی رسیدگی می‌شود. این فرد حساب‌های متعددی داشته که مسدود شده و ممنوع‌الخروج هم هست البته اگر خارج نشده باشد.

محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوالی درباره پرونده سیف، رئیس سابق بانک مرکزی و آیا وی ممنوع‌الخروج است، گفت: یک بار از وی تحقیق شده و اگر لازم باشد بار بعدی هم تحقیق می‌شود و پرونده هم در حال رسیدگی است زیرا متهمان دیگری از کارمندان بانک مرکزی و غیر بانک مرکزی دارد و پرونده در حال تحقیقات است و این فرد ممنوع‌الخروج است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در رابطه با رسانه‌های اختلاف‌افکن بین ایران و عراق صورت گرفته است؟ گفت: تابناک و شرق و برخی روزنامه‌های دیگر تحت‌تعقیب قرار گرفتند و احضار شدند. اگر سوءنیت این رسانه‌ها مشخص شود کارشان سخت می‌شود. از دادستان تهران هم به شخصه گله دارم چون اقدام سریعی در این زمینه  صورت نگرفته است.

تتلو غیابی محاکمه می‌شود

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با سوالی درباره صحبت‌های اخیر امیرحسین مقصودلو (تتلو) و اینکه آیا پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شده است؟ گفت: طبیعی است کسانی که این ور آب باشند یا آن ور آب و  اقدام مجرمانه انجام بدهند  قابل‌تعقیب است. برخی از مسائلی که این فرد مطرح کرده عنوان مجرمانه‌ای داشته و دادستان برای آنها پرونده تشکیل خواهد داد و بصورت غیابی محاکمه می‌شود و اگر قاضی تشخیص دهد حکمش هم صادر خواهد شد.

احمدی‌نژاد خودش بگوید پول‌ها کجاست

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه اگر می‌گویند پول‌ها نیست، به من بگویند یا جایش را بگویم؟ گفت: کسی اگر می‌داند باید بگوید نباید از او بخواهند مگر اینکه جایی گذاشته باشد.

هزینه کردن برای اربعین، سرمایه‌گذاری است

وی در پاسخ به بالا بودن قیمت دلار و اینکه آیا قوه قضاییه به موضوع ورود کرده تا مردم بتوانند برای اربعین به عتبات بروند؟ گفت: بحث سفر اربعین از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و هرچه برای آن هزینه شود سرمایه‌گذاری است. اگر در این موضوع بسیار معنوی چیزی را هزینه کردیم هزینه نیست و سرمایه‌گذاری است و  محصولش را خواهیم گرفت. دولت به دنبال ایجاد تسهیلات است و قوه قضاییه هم تلاش خودش را در این رابطه می‌کند.