عضو کمیسیون برنامه و بودجه از مأموریت دادستان دیوان محاسبات برای یافتن مغایرت‌های موجود در قانون خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درباره موضوع حقوق‌های نجومی با فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات گفت‌وگو کرده‌ام، اظهار کرد: اگرچه این دیوان در تخلفات باید به اصطلاح مچ‌گیری و ایرادها را مطرح کند، اما از دادستان دیوان محاسبات درخواست کردم دلیل وجود ۲۴۱ نجومی‎بگیر را در  سال ۹۷ بررسی کند؛ در نتیجه مقرر شد شجاعی با کمیته حقوقی این دیوان ایرادها، اشکال‌ها و مغایرت‌هایی را که حقوقدانان شرکت‌های مختلف در کشور پیدا می‌کنند و می‌توانند به صورت قانونی دستگاه‌ها را دور بزنند، بیابند.

او با بیان اینکه مردم از حقوق‌های نجومی ناراحت هستند، اظهار کرد: مسئولان دیوان محاسبات دلیل پرداخت حقوق‌های نجومی را وجود مغایرتی بین برنامه پنجم توسعه و قانون استخدامی کشور می‌دانند و همین باعث شده است تا شرکت‌ها قانون را دور بزنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه می‌خواهیم دستگاه‌های نظارتی را برای پاسخگویی درباره پرداخت حقوق‌های نجومی فرا بخوانیم، گفت: در کشور نباید حتی یک نفر هم بتواند از رقم حقوق مصوب اکنون (۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) بیشتر دریافت کند؛ به علاوه از دیوان محاسبات درخواست کرده‌ایم، پیشنهادهایش را برای اصلاح قوانین به نمایندگان مجلس ارائه کند. جعفرزاده ایمن‌آبادی تصریح کرد: بر اساس اعلام دیوان محاسبات ۲۴۱ نفر نجومی بگیرفقط از قوه مجریه نیست و همه قوا در آن دخیل‌ هستند؛ همچنین پای شرکت‌های اقماری، نیروهای شرکتی، بانک‌ها و بیمه‌ها هم در میان است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشدار داد: اگر با چنین وضعی جلو برویم، برای سال آینده این ۲۴۱ نفر نجومی‌بگیر می‌تواند تبدیل به ۵۰۰ نفر شوند؛ بنابراین دستگاه نظارتی باید اشکال روابط اجرایی و قانونی را بیابد.