آمار قانون‌های ابلاغ شده به دولت در طول مجالس قبل نشان می‌دهد که مجلس دهم کمترین کارکرد را در حوزه قانون گذاری در طول مجالس دهگانه داشته است.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «فارس»، با اشاره به عملکرد مجلس دهم در طول 4 سال گذشته، گفت: مجلس دهم در طول مدت کاری خود 175 مصوبه را به عنوان قانون به دولت ابلاغ کرده که از این میان سهم طرح‌های نمایندگان 69 مورد و سهم لوایح دولت 106 مورد بوده است.

وی افزود: در طول این 4 سال 716 مورد طرح و لایحه اعلام وصول شده که 483 مورد آن طرح و 221 مورد آن لایحه بوده و 12 مورد هم طرح‌های مربوط به شورای عالی استان‌ها بوده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: از میان 716 مورد طرح و لایحه اعلام وصول شده در طول مدت مجلس دهم، 628 مورد آن به صورت عادی بوده، 70 مورد به صورت یک فوریتی، 17 مورد به صورت دو فوریتی مطرح شده، یک مورد هم البته طرح سه فوریتی داشتیم.

یوسف نژاد خاطرنشان کرد: از میان 483 طرح اعلام وصول شده در مجلس دهم 69 مورد آن به قانون تبدیل شده و برای اجرا به دولت ابلاغ شده است و از میان 221 لایحه دولت 106 مورد به قانون تبدیل و برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: در طول مجالس دهگانه پس از پیروزی انقلاب مجلس اول 384 قانون به تصویب رسانده و مجلس دوم 323 قانون، در مجلس سوم 236 قانون به تصویب رسیده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت:  مجلس چهارم در طول 4 سال عملکرد خود 349 قانون را به تصویب رسانده و مجلس پنجم 361 قانون.

یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: هم چنین مجلس ششم 396 قانون تصویب کرده و مجلس هفتم 341 طرح و لایحه را تصویب و به قانون تبدیل کرده است. مجلس هشتم شورای اسلامی نیز ۳۲۸ مصوبه شامل ۱۱۱ طرح و ۲۱۷ لایحه بوده را به عنوان قانون ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: در مجلس نهم 209 قانون به تصویب رسیده و در مجلس دهم نیز ما 175 قانون را به تصویب رسانده‌ایم‌

مجموع آمار فوق نشان می‌دهد که مجلس دهم کمترین فعالیت را در طول مجالس دهگانه در حوزه قانون‌گذاری داشته است.