خطبه مجازی یک امام جمعه:

شاید کرونا کار اجنه باشد

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام‌الدین قوامی، امام جمعه شهرک پردیسان در خطبه مجازی نماز جمعه این هفته گفت: کووید ۱۹ ممکن است از طرف جن، خفاش و یا جنگ بیولوژیک ایجاد شده باشد و امروز به یک بلای عالم‌گیر تبدیل‌شده و در این شرایط توسل به امام عصر(عج) بسیار راهگشاست. وی ادامه داد: در رابطه با شیوع و ایجاد کووید ۱۹ دخالت اجنه امر عجیبی نیست و فریضه‌هایی نیز در این رابطه مطرح ‌شده است. سینمای غرب سال‌ها در تولیدات خود از اثر موجودات فرازمینی در امور کره زمین سخن می‌گویند و امر تازه‌ای نیست.

    

شریعتمداری:

خدا کند ترامپ کرونا نگیرد

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، حمله احتمالی آمریکا به عراق را حماقتی دانست که منجر به پیروزی جبهه مقاومت می‌شود. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که از کمترین توان و آمادگی لازم برای ورود به یک درگیری تازه در منطقه برخوردار نیستند، به فارس گفت: گر ترامپ احمق ــ و نه دیوانه ــ دست به حماقت بزند و به عراق حمله کند شکست سخت  و تلفات نظامی سنگینی را برای آمریکا و ارتش تروریست آن رقم زده است. حماقتی که هرچه باشد، پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت خواهد بود و از این روی باید دعا کرد و عاجزانه از خدا خواست که ترامپ به ویروس کرونا مبتلا نشود و به حماقت‌های خود ادامه بدهد.

    

پیش‌بینی جنگ جهانی سوم در پساکرونا

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل امور بین‌الملل با اشاره به آمریکا، ایتالیا، چین، آلمان، اسپانیا و فرانسه به عنوان شش کشوری که بیشترین شیوع ویروس کرونا در آنها وجود دارد، گفت: اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نخستین مقام حکومتی بود که گفت پس از این بیماری همه‌گیر، هیچ چیزی مانند گذشته نخواهد ماند و شاهد نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جدیدی در جهان خواهیم بود. وی افزود: اگر بتوانیم این بیماری را به زودی مهار کنیم اولین تغییراتی که می تواند شکل بدهد مسائل اقتصادی همچون ۱۹۸۰ میلادی است بدین ترتیب که غرب وارد یک رکود اقتصادی و در مسیر یک جنگ جهانی قرار خواهد گرفت.

    

واکنش‌های خارجی به ابتلای علی لاریجانی به کرونا

فارس نوشت: سفرای روسیه و سوریه در تهران و همچنین گروه دوستی پارلمانی مجالس پاکستان و ایران طی پیام‌های جداگانه از سوی روسای دومای روسیه و مجلس مردمی سوریه، مراتب نگرانی آنها را از دریافت خبر ابتلای علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به بیماری کرونا ابراز و سلامتی ایشان را از خداوند متعال مسئلت کردند. علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به دنبال  ابتلا به بیماری کرونا  در حال حاضر در قرنطینه و تحت درمان است.

    

مجلس بدون رئیس چگونه برگزار می‌شود؟

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به ابتلای علی لاریجانی به کرونا، درباره چگونگی تشکیل جلسات مجلس بدون رئیس آن، گفت: ابتلای رئیس مجلس به بیماری کرونا مانعی برای برگزاری جلسات مجلس نیست و جلسات علنی مجلس در هفته آینده با ریاست نواب رئیس برگزار می‌شود. وی درباره جلسه روز یکشنبه 17 فروردین هیأت رئیسه با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز اظهار کرد: در طول 4 سال مجلس دهم هیچ یک از جلسات هیأت رئیسه بدون حضور رئیس مجلس برگزار نشده و به همین خاطر برگزاری جلسه یکشنبه هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما خبری مبنی بر لغو این جلسه هم هنوز منتشر نشده است.

    

پیشنهاد سفیر چین در ایران برای روزهای قرنطینه

سفیر چین در ایران آموختن فرهنگ ایرانی را برای زمان خانه‌نشینی پیشنهاد کرد. به گزارش ایلنا، چانگ هوا در حساب توئیتر خود با انتشار تصویری نوشت: «این آخر هفته، ماندن در خانه، خواندن بهترین انتخاب است. فرهنگ ایرانی را بیاموزید.»