عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن انتقاد به قبول بودجه دولت بدون در نظر گرفتن رأی مجلس، «کرونای اقتصادی» را مهلک‌تر از ویروس کرونا دانست.

فردین فرمند، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا،‌ با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اساسی وضع اقتصادی و بودجه‌‌ای کشور است، گفت: آقای لاریجانی علیرغم همه مشکلاتی که بودجه داشت و مجلس آن را رد کرده بود، از مقام معظم رهبری یک اجازه کلی، آن هم بدون اینکه اصل قضایا را به محضر و سمع و نظر ایشان برساند گرفت و بعد هم آن را برای اجرا به دست دولت داد.

وی با طرح این موضوع که کرونای اقتصاد آسیب بیشتری به کشور خواهد زد و تبعات سنگین‌تری برای کشور خواهد داشت، یادآور شد: بودجه در آخرین جلسه علنی مجلس رد شد و آقای پزشکیان آن را به کمیسیون تلفیق فرستاد در حالی که کلیات آن رد شده بود و باید دوباره به دولت باز می‌گشت.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: در مملکتی که درآمدی ندارد و هزینه‌ها از درآمد آن بیشتر است دولت آمده و در بودجه استقراض از مردم را مطرح کرده‌ است! چه زمانی و چگونه می‌خواهید قرضتان به مردم را بدهید؟!

وی در تشریح چگونگی اجرایی شدن بودجه ۹۹ گفت: آقای لاریجانی در جلسه بعد از رد بودجه، که به رسمیت هم نرسید و حتی در همان جلسه به نمایندگانی که برای صحبت کردن وقت گرفته بودند اجازه صحبت داده نشد، رادیوی مجلس را روشن کرد و بدون اینکه به مردم بگوید که جلسه به حد نصاب نرسیده است، نظریات خوشان را که فکر می‌کنند همه چیز را در دنیا فقط خودشان بلدند مطرح فرمود و گفت که اگر مملکت بودجه نداشته باشد چه و چه می‌شود؛ گویی هیچ ‌کس دیگری از این مسائل سر در نمی‌آورد و نمی‌داند.

فرمند با تاکید بر اینکه بودجه در اولین و آخرین جلسه‌ای که داشتیم رد شد و دیگر جای بحث در مجلس نداشت، ادامه داد: در جلسه بعد از رد بودجه،  از ۲۹۰ نماینده ۱۷۲ نفر بیشتر حضور پیدا نکردند که دلیل آن هم این بود که در دور یازدهم مجلس نماینده نشده‌‌اند، کرونا بهانه‌ای شد.

نماینده مجلس دهم گفت: برای اولین بار در جمهوری اسلامی قانونی اجرا می‌شود که هیچ‌گاه قانون نشده است و حداقل از فیلتر مجلس که در قعر امور شده و در این دوره هیچ‌گاه در راس امور نبوده است هم عبور نکرد؛ ریاست مجلس هر جا که دلش خواست مجلس را برد.