رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: اهم موضوعات این گفتمان موضوعات اقتصادی از قبیل اشتغال، تورم و گرانی و مسکن و مواردی مشابه است که همه این موارد بررسی شده و در هفته پیش رو از سوی افراد لیست و کارگروه اقتصادی شورا ارائه خواهد شد.

به گزارش تسنیم، غلامعلی حدادعادل در نشست خبری این شورا با اشاره به شکل‌گیری لیست «ایران سربلند» توسط شورای ائتلاف گفت: داوطلبانی که به شورای ائتلاف پیوستند تعهد دادند که اگر در لیست نهایی نباشند انصراف دهند و همین‌جا از آنان می‌خواهم که همانطور که قرار گذاشتیم دوستانی که در لیست نیستند انصراف دهند تا وحدت ممکن و پیروزی حاصل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا قالیباف از لیست اولیه ارائه شده توسط شورای ائتلاف تبعیت نکرد، عنوان داشت: اینکه کسی از جوانان دعوت کند معنایش این نیست که به ائتلاف اعتقاد ندارد ما از ابتدا از جوانان دعوت کردیم و همین حالا هم 18 نفر جوان در لیست نهایی ما هستند. آقای قالیباف نظرشان درباره لیست اولیه این بود که باید افراد اقتصادی حاضر در لیست بیشتر شود و در حال حاضر هم اختلافی از این جهت وجود ندارد و آقای قالیباف هم در لیست هستند.

به وحدت حداکثری نرسیدیم

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پاسخ به پرسشی درباره تفرقه در ارائه لیست‌ها از سوی اصولگرایان گفت: در همه اردوگاه‌ها چنددستگی وجود دارد اگر الان اصولگرایان چند دسته هستند اصلاح‌طلبان هم همین شکل را دارند اما همه لیست‌ها هم وزن نیستند و حتی ممکن است که امروز کسی در خانه هم بشیند و لیست ارائه دهد و در فضای مجازی منتشر کند ما فکر می‌کنیم به وحدت قابل توجهی رسیدیم هرچند که این وحدت کامل نیست اما تلاش ما برای رسیدن به وحدت حداکثری بوده است.

حدادعادل با بیان اینکه وحدت خواسته اولیه ما بوده است، گفت: ما با برخی دوستان مذاکرات متعدد و طولانی داشتیم و بر اساس اختلاف سلیقه که داشتیم به وحدت حداکثری نرسیدیم اما یک اشتراک حداقلی هم در میان این دو لیست وجود دارد.

امید بستن به مذاکره نتیجه درخوری ندارد

وی در پاسخ به این پرسش که برای حل مسائل اقتصادی کشور چه برنامه‌ای دارید، گفت: ما راهبرد اصلی خود را توجه به ظرفیت‌های داخلی گذاشته‌ایم و معتقدیم امید به مذاکره بستن نتیجه درخوری در بر ندارد پس باید به سمت قوی کردن داخل برویم و فضا را طوری آماده سازیم که فشار بر تولید کننده کاهش یابد. موضوع بانک‌ها هم مهم است تا آنها به جای خدمات پولی دادن در خدمت تولیدکننده باشند.

حدادعادل درباره اعلام اموال کاندیداهای لیست ائتلاف اظهار کرد: اموال افراد را هم وقتی قانون اعلام کرده است باید اعلام شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و 30 نفر ما آمادگی دارند که هر پاسخی در این زمینه لازم باشد ارائه کند. درباب شفایت آرا هم لازم است مجلس این موضوع را تصویب کند.