کمتر از ۶ روز مانده به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با چند تغییر منتشر شد و احتمال می‌رود تا روز رأی‌گیری اصولگرایان با دولیست عمده و چند خرده فهرست به عرصه رقابت‌های انتخاباتی وارد شوند.

به گزارش ایرنا، لیست ۳۰ نفره نامزدهای نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در حالی شامگاه پنجشنبه منتشر شد که پیش از این انتشار لیست اولیه شانا، با دلخوری همفکران محمد باقر قالیباف شهردار پیشین تهران همراه بود.

طیف نواصولگرا که نمی‌توانست گلایه خود را از این فهرست پنهان کند از همان ساعات اولیه زبان به انتقاد گشود و با به راه انداختن یک بازی رسانه‌ای با ادعای بستن لیست مستقل و یا «نزدیکی قالیباف به جبهه پایداری»، برای گنجاندن و تغییر برخی افراد در لیست، دست به بازارگرمی زد. این فشارها بی‌تاثیر نبود، شورای ائتلاف همان شب لیست اولیه را حذف و اعلام کرد لیست نهایی را به زودی منتشر می‌کند.

تا اینکه پس از اعلام رسمی فهرست ۳۰ نفره نامزدهای اصلح جبهه پایداری انقلاب اسلامی و مسجل شدن شکست پروژه وحدت اصولگرایی، شورای ائتلاف اقدام به انتشار لیستی کرد که در مقایسه با فهرست اولیه چند تغییر عمده داشت: جواد نیکی ملکی، جلیل بشارتی، علی جعفری، امیر ابراهیم رسولی و مجتبی ابراهیمی جای خود را به مجتبی توانگر، سید احسان خاندوزی، مصطفی زمانیان، اقبال شاکری، مهدی شریفیان، ابوالفضل عمویی و سیدعلی یزدیخواه دادند.

قالیباف وفادار می‌ماند؟

این افراد به همراه محمدباقر قالیباف، سیدمصطفی آقامیرسلیم، سیدمحمد آقامیری، عزت الله اکبری تالار پشتی، زهره الهیان، محسن پیرهادی، سیدرضا تقوی، مجتبی ثابتی، عاطفه خادمی، سیدمحسن دهنوی، مجتبی رضاخواه، سمیه رفیعی، فاطمه رهبر، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی، مالک شریعتی نیاسر، علی شمسی پور، فاطمه قاسم پور، سیدنظام الدین موسوی، الیاس نادران، احمد نادری، سید محمود نبویان، سوده نجفی، کیومرث هاشمی با شعار «نجات اقتصاد ایران» قرار است دوم اسفندماه رودروی جریان تضعیف شده اصلاح‌طلب، پایداری‌ها و سایر خرده گروه‌های چپ، راست و مستقل برای کسب ۳۰ کرسی حوزه انتخابیه تهران به رقابت بپردازد.

با این اوصاف سوال اصلی این است که طیف قالیباف تا روز انتخابات به لیست شانا پایبند می‌ماند؟