لیست ۳۰ نفره شورای ائتلاف برای تهران با رأی اکثریت اعضای شورای انتخاب نهایی و رسمی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیست 30 نفره شورای ائتلاف تهران به شرح زیر است:

چهره‌های مشهور و بالای ۴۹ سال: محمد باقر قالیباف، جلیل بشارتی، عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی، کیومرث هاشمی، عزت‌الله اکبری، الیاس نادران، مصطفی میرسلیم

روحانیون: حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، سید محمود نبویان و سید محمد آقامیری

بانوان: زهره الهیان، فاطمه رهبر، سوده نجفی، عاطفه خادمی، فاطمه قاسم‌پور و سمیه رفیعی

جوانان: مجتبی ثابتی، سیدنظام‌الدین موسوی، سید محسن دهنوی، جواد نیکی ملکی، احمد نادری، علی جعفری، مالک شریعتی، امیر ابراهیم رسولی، مجتبی ابراهیمی، مجتبی رضاخواه، محسن پیرهادی، علی شمسی‌پور

کاندیدای اختصاصی شهرستان اسلامشهر: سعید کرمی

کاندیدای اختصاصی شهرستان ری: سیدعلی یزدی‌خواه

اعلام مخالفت قالیباف با لیست ائتلاف اصولگرایان

اکانت توییتری محمدباقر قالیباف اعلام کرد که لیست اعلام شده ائتلاف اصولگرایان مورد تایید او نیست. محمد صالح مفتاح، مدیرمسئول سایت فردا نیوز با بیان اینکه لیست ۳۰ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب انتظارات را برآورده نمی‌کند، تاکید کرد: این لیست ممکن است با محوریت فرد دیگری شکل بگیرد اما تنها کسی که می‌تواند برای لیست نو و انقلابی نقش محوری ایفا کند کسی جز محمدباقر قالیباف نیست. وی درباره لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای حوزه انتخابیه تهران با بیان اینکه بدنه و جریان عمومی انقلابی این لیست را قبول ندارد، به ایرنا گفت: چند اشکال عمده در آن وجود دارد؛ اشکال نخست اینکه، در این فهرست اولویت‌های اصلی یعنی مسئله اقتصادی کشور در نظر گرفته نشده است. این فعال رسانه‌ای نزدیک به محمد باقر قالیباف افزود: تعداد بسیار اندکی که در این لیست قرار گرفتند دارای تخصص اقتصادی هستند که دو نفر از آنها که احتمالا نه به دلیل سابقه اقتصادی بلکه به واسطه اینکه چهره بودند یا در فرایندهای سیاسی انتخاب شدند، در لیست قرار گرفتند.

لیست  بی‌کیفیت

مفتاح با بیان اینکه این لیست انتظارات را برآورده نکرد، افزود: قرار بود لیستی کیفی برای آینده و برمبنای ظرفیت‌های موجود در جریان انقلابی باشد ولی اینگونه نشد.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که میان جریان انقلابی مقبولیت عمومی داشتند در لیست حضور ندارند؛ از وحید یامین‌پور گرفته تا احسان خاندوزی و امیر سیاح و ابوالفضل عمویی، به رغم مقبولیت و شناخته شدن در این لیست غایب هستند. مفتاح تصریح کرد: این لیست توسط گروه‌ها و لابی‌های سیاسی بسته شده است و در این چارچوب خیلی از کسانی که توانمند بودند صرفا به دلیل اینکه در زمان تصمیم‌گیری کسی از آنها حمایت نکرد از لیست کنار گذاشته شدند.

وی با اشاره به ضرورت شکل‌گیری یک لیست جدید با محوریت محمدباقر قالیباف، تصریح کرد: در این زمینه آقای قالیباف شعارها و برنامه‌های جدی ارائه کرده است. باید کاری کنیم که در بر این پاشنه نچرخد و ظرفیت جوانان انقلابی بر عرصه بیاید.