رئیس پارلمان عربی:

ابتکارعمل‌ها برای گفت‌وگو با ایران بی‌نتیجه بوده است

به گزارش ایسنا به نقل از التغییر، مشعل بن فهم السلمی، رئیس عربستانی پارلمان عربی طی سخنانی با بیان اینکه روابط میان کشورهای عربی و ایران پرتنش است و بی‌اعتمادی بر آن حاکم است، مدعی شد: ابتکارعمل‌هایی از سوی کشورهای عربی برای انجام گفت‌وگو و کاهش تنش با ایران مطرح بود اما هیچ یک موفق نبوده و به نظر می‌رسد که ایران بر اجرای سیاست‌های خود علیه کشورهای عربی پافشاری دارد. وی همچنین با متهم کردن ایران به «حمایت از شبه نظامیان در کشورهای عربی و دادن سلاح به آنها» گفت: نقش ایران در عراق، لبنان، سوریه و یمن منفی است.

    

ظریف:

شکایت کانادا از ایران هیچ مبنایی ندارد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در پاسخ به سوالی درباره شکایت اخیر کانادا علیه ایران درمورد هواپیمای اوکراینی و تاکید این کشور مبنی بر پرداخت بیش از یک میلیارد دلار غرامت از سوی ایران گفت: این شکایت هیچ مبنایی ندارد. ایران بر اساس مقررات بین‌المللی در حال انجام اقدامات لازم است.

    

مصطفی میرسلیم:

مذاکره هیچ خیری برای ما ندارد

سیدمصطفی میرسلیم، عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با «ایلنا» با بیان اینکه باید مطالعه دشمن در فهرست کارهای اساسی ما قرار بگیرد، گفت: باید بفهمیم که چگونه علیه ما توطئه می‌کنند. نباید به مذاکره با آمریکا دلخوش باشیم. مذاکره خیری برای ما ندارد. آنها همواره دشمن ما بودند و هستند. میرسلیم در پاسخ به این پرسش که تاکنون هم فعالیت‌های بسیاری در رابطه با آمریکاشناسی شده است، دستاورد این هزینه چه بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه به نتایج مهمی رسیدیم. حتی برای عوام غیردانشگاهی اثبات شد که هیچ گونه اعتمادی به آمریکا نمی‌توانیم بکنیم.

    

حسین طائب:

نظاره‌گر فتنه‌گری  نخواهیم بود

حجت‌الاسلام حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن، به «فارس» با بیان اینکه دشمن با فشار حداکثری به دنبال ایجاد ناامنی و کمپین‌های اغتشاش بود، افزود: غربی‌ها و عواملشان در داخل کشور بدانند ما نظاره‌گر فتنه‌گری و شرارت آنها نخواهیم بود؛ اگر دنبال آشوب بروند باید آماده ضربه‌های محکم دستگاه امنیتی باشند. طائب همچنین تصریح کرد: به لطف الهی و به کارگیری شگردهای حرفه‌ای و ابزارهای پیچیده اطلاعاتی، اشراف خوبی بر چرخه شبکهسازی و نفوذ دشمن در بستر فضای مجازی پیدا کرده‌ایم.