دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: رویکرد واقعی مردم منطقه نسبت به آمریکا در تشییع میلیونی پیکر رهبران مقاومت و مراسم‌ بزرگداشت کم‌سابقه در کشورهای مختلف بروز و ظهور یافت و این واقعیت رو به گسترش را نمی‌توان با شوهای تبلیغاتی و فضاسازی‌های رسانه‌ای کتمان کرد.

به گزارش  دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، دریابان «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با صدور پیامی خطاب به مرجعیت عالی، دولت، مجلس و ملت عراق؛ ضمن پاسداشت برپایی تظاهرات میلیونی و تاریخی مخالفت با اشغالگری آمریکا و حمایت از استقلال و حاکمیت ملی عراق، این اقدام را نشانه‌ای از پیشتازی و پرچمداری مردم پر افتخار عراق در مسیر اخراج آمریکا از منطقه عنوان کرد.

وی ترور ناجوانمردانه سرداران پرآوازه جبهه مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را خطای راهبردی ترامپ و تیم شرور حاکم بر کاخ سفید برشمرد و اظهار داشت: شمارش معکوس اخراج امریکا از منطقه از بامداد جمعه ۱۳ دی ماه آغاز شده و پژواک ناقوس افول اقتدار پوشالی واشنگتن هر روز با طنین بلندتری به گوش می‌رسد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: تظاهرات میلیونی مردم عراق نشان داد که تهدید آمریکا مبنی بر تحریم این کشور در صورت اجرای قانون اخراج نظامیان واشنگتن، ابزار پوسیده‌ای است که نمی‌تواند اراده دولت‌ها و ملت‌هایی که به دنبال حفظ استقلال و حاکمیت ملی خود هستند را تحت تاثیر قرار دهد.

شمخانی تظاهرات میلیونی مردم آزاده و سلطه‌ستیز عراق را آغاز نهضتی فراگیر که ملت‌های زخم خورده از تجاوز آمریکا آن را ادامه خواهند داد، دانست و تصریح کرد: رویکرد واقعی مردم منطقه نسبت به آمریکا در تشییع میلیونی پیکر رهبران مقاومت و مراسم‌های بزرگداشت کم‌سابقه در کشورهای مختلف بروز و ظهور یافت و این واقعیت رو به گسترش را نمی‌توان با شوهای تبلیغاتی و فضاسازی‌های رسانه‌ای کتمان کرد.

وی افزود: آمریکا باید از این پس خود را آماده کند که هر روز جلوه‌ای از تجلی قدرت مردم منطقه را بسان تازیانه‌ای بر پیکر زبون و خوار استکبار خویش مشاهده و لمس کند.

مردم عراق دیروز جمعه با برپایی تظاهرات میلیونی در خیابان‌های بغداد، خواستار خروج نظامی آمریکا از عراق شدند.