واعظی در گفت‌وگو با ایلنا:

برای محدود کردن شبکه‌های اجتماعی به شدت تحت فشاریم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما به شدت تحت فشاریم و فشار بیش از حدی را برخی گروه‌ها به دولت می‌آورند که چرا شبکه‌های اجتماعی را محدود نمی‌کنید. به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات یکی از اصولگرایان مبنی بر اینکه محدودیت برخی از حساب‌های کاربری به درخواست دولت ایران بوده است، گفت: این که کذب محض است، اما وزارت ارتباطات نه در دروه من نه آقای جهرمی چنین کاری نکرده است. رئیس جمهور هم به شدت با این کار مخالف است. بر عکس ما به شدت تحت فشاریم و فشار بیش از حدی را برخی گروه‌ها به دولت می‌آورند که چرا این کارها را نمی‌کنید به حرف‌های این آقا می‌گویند فرار رو به جلو.

    

وزیر امور خارجه عربستان:

از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که کشورش از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کند و تاکنون کشورهای زیادی خواهان میانجیگری میان ایران و عربستان شده‌اند. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در مورد ایران گفت: موجب خوشحالی است که منطقه مانع از درگیری با ایران شد. ما همواره از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کنیم اما تنها به این شرط که ایران از فعالیت‌های مخرب و حمایت از متحدانش دست بردارد. وی افزود: تاکنون کشورهای زیادی خواهان میانجیگری میان ایران و عربستان شده‌اند.

    

نماینده پیشین ایران در آژانس: 

خروج ایران از NPT بعید است

نماینده پیشین ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: شخصا معتقدم خروج ایران از NPT بعید است چرا که ایران حتما متوجه عواقب بعدی چنین اقدامی هست. احمد قریب در گفت‌وگو با ایسنا یادآور شد: خروج از NPT ایران را در ردیف کشورهایی از جمله هند، پاکستان، رژیم اسراییل و کره شمالی قرار می‌دهد و این برای کشوری مثل ایران که برنامه شفاف و صلح آمیز هسته‌ای دارد و همواره تاکید دارد که حرکت به سمت مسیر غیرصلح‌آمیز را حرام و غیرقانونی می‌داند جایگاهی نخواهد داشت و مسلما حتی اگر ایران از NPT خارج شود و باز هم در مسیر صلح‌آمیز بماند نگاه‌ها به آن در فضای بین‌الملل تغییر می‌کند.

    

درخواست نتانیاهو از رئیس‌‌‌جمهور فرانسه برای تحریم ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس‌جمهور فرانسه خواستار اعمال تحریم این کشور بر ایران شد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه صهیونیستی اورشلیم‌پست، بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که برای شرکت کردن در فروم جهانی هولوکاست به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، گفت که فرانسه باید با در نظر گرفتن غنی‌سازی اورانیوم و خصومت ایران در منطقه، این کشور را تحریم کند.

    

لاریجانی هشدار داد:

۲۲ بهمن تبدیل به میتینگ انتخاباتی نشود

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که به مناسبت بزرگداشت ایام الله دهه فجر برگزار شد، گفت: نباید ۲۲ بهمن تبدیل به میتینگ انتخاباتی شود، باید راهپیمایی ۲۲ بهمن سوخت انتخابات شورانگیز باشد. این روز روز وحدت و وفاق است. لذا باید از شعارها و رفتارهایی که باعث افتراق و اختلاف می‌شود، پرهیز کرد.

    

فرمانده بسیج دارخوین هدف گلوله قرار گرفت

عبدالحسین مجدمی، فرمانده حوزه بسیج شهر دارخوین از توابع شهرستان شادگان استان خوزستان بامداد چهارشنبه توسط افراد ناشناس و نقاب‌دار مورد ضرب مستقیم گلوله اسلحه قرار گرفت و جان سپرد. سعید حاجیان، فرماندار شادگان ضمن تأیید این خبر گفت: این فرمانده که به منزل بازگشته بود، مقابل در خانه‌اش توسط افراد ناشناس که کمین کرده بودند به ضرب گلوله‌های سلاح کلاشینکوف کشته شد.