رصد تبلیغات زودهنگام کاندیدا‌های مجلس در فضای مجازی

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور درخصوص تبلیغات زودهنگام کاندیدا‌های مجلس توضیحاتی داد.

جواد جاویدنیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همه‌ دستگاه‌های مسئول در روند برگزاری انتخابات مسئول رصد تبلیغات زودهنگام کاندیدا‌های مجلس هستند، دادستانی کل کشور نیز این موضوع را از طریق دادستانی‌ها پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: کانال‌های مردمی نیز وجود دارد که شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات انتخابات از طریق آن‌ها گزارش‌های خود را برای دادسرا‌ها ارسال کنند.

    

اظهارات عجیب آقای نماینده از تریبون مجلس: 

هر کس ترامپ را بکشد سه میلیون دلار جایزه نقدی می‌گیرد

نماینده مردم کهنوج در مجلس گفت: به نیابت از مردم کرمان برای هر کس که ترامپ را به قتل برساند سه میلیون دلار جایزه نقدی می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، احمد حمزه در جلسه علنی دیروز مجلس افزود: «همه کرمانی‌ها سرباز حاج قاسم هستند و اگر همه کرمانی‌ها در راه حاج قاسم شهید شوند، ابایی ندارند.»

    

دیدار سفرای جدید ایران در 13 کشور با روحانی 

سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، سوئد، نروژ، دانمارک، بلاروس، ارمنستان، صربستان، آفریقای جنوبی، نیجریه، قرقیزستان، سریلانکا، موریتانی و کرواسی دیروز و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

حسن روحانی در این دیدار بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و کمک سفرا به تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجارت با سایر کشورها و همچنین گسترش همکاری‌های فرهنگی، علمی و فناورانه تاکید کرد.

    

نتانیاهو:

ایران چیز بسیار بدی است!

بنیامین نتانیاهو بار دیگر به بیان ادعاهای بی‌اساس در مورد ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از تی بی ان،‌ او گفت:  درسی که از آشویتس گرفتم این است که چیزهای بد را زمانی که کوچک هستند، متوقف کنید. ایران چیز بسیار بدی است، اما کوچک نیست و  می‌تواند به وسیله سلاح اتمی بزرگتر هم شود. مهمترین مساله این است آن‌ها را متوقف کنیم.

    

 شورای نگهبان:

داوطلبان رد صلاحیت شده، شکایات خود را مطرح کنند

شورای نگهبان در اطلاعیه شماره ۴ خود اعلام کرد که بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، داوطلبان دوره پنجم مجلس خبرگان می‌توانند در مدت ۳ روز شکایات خود را به دفاتر نظارت و بازرسی ارائه کنند.

    

براساس مصوبه دیروز مجلس؛

 بابت هر «سفر خارجی»، «مالیات» اخذ می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز، سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند: بابت خروج هر مسافر ایرانی از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی وجوهی را به عنوان مالیات از مسافران دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.  میزان این مالیات در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود.

    

تجری: 

تعداد رد‌صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس کاهش می‌یابد

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای آینده تعداد آمار کاندیداهای رد صلاحیت شده در انتخابات مجلس یازدهم کاهش خواهد یافت.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تا زمانی که شورای نگهبان به صورت قطعی در مورد رد و تایید صلاحیت کاندیداها نظر ندهد نمی‌توان تحلیلی از رد صلاحیت‌ها داشت. با شأن، عدالت و انصافی که در میان اعضای شورای نگهبان هست، به نظر می‌رسد این شورا نسبت به احقاق حق برخی از افراد در روزهای آینده اقدام خواهد کرد.